لاشه‌ای که روی دست انگلیس مانده است

تقوی
 رییس مرکز فقهی جوادالائمه با اشاره به جایگاه صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) در مورد قتل سلمان رشدی گفت: این فتوا انگلستان را به سرنوشت بسیار تأسف باری دچار کرد امروز یک لاشه متعفن به نام سلمان رشدی با هزینه سرسام آور روی دست انگلیس است و این کشور نه راه پس دارد و نه راه پیش.
حجت الاسلام تقوی رئیس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد پیرامون حکم تاریخی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به دو آیه ۲۱۷ سوره بقره« وَمَن یَرْتَدِدْ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَیَمُتْ وَهُوَ کَافِرٌ فَأُوْلَئِکَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَهِ وَأُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» و ۹۱ آل عمران« إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ وَمَاتُواْ وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَن یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِم مِّلْءُ الأرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَى بِهِ أُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِینَ »بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران پدیده ای شگفت انگیز و حیرت آور برای جهانیان بود و متفکران عالم را شو که کرد. انقلابی که در دنیای زر و زور و سر نیزه و بمب اتم و توپ و تانک مسلسل با اهدائ گل بر ارتشیان و مشت در برابر همه سلاحهای پیشرفته قرن بیستم توانست به سرعت عالم گیر شود و به پیروزی نائل آید.
وی افزود: انقلاب اسلامی بر هشت سال جنگ تقریبا جهانی فائق آمد جنگی که غرب و شرق مشترکا و با همدستی اروپا و بخشی از آفریقا و کشور های مرتجع منطقه را هم در پشتیبانی خود یدک می کشید و یک کشور تازه انقلاب کرده در برابر آنها تنها بود.
استاد حوزه و دانشگاه خراسان ابراز داشت: یک جهان سرنیزه و در مقابل سه عنصر تأثیر گذار یعنی عنایات الهی، رهبری قویِ بی بدیل و بی نظیر و توحیدی و ولائی و نیز مقاومت مردم موحد و ولائی ایران اسلامی پیروزی در جنگ را رقم زد.
وی افزود: صدام در حال رفتن زباله دانی بود. شرق در حال فروپاشی بود و غرب در بحت و حیرت این مقاومت عظیم و مردمی، در نتیجه تفکر هجمه فرهنگی و شبیخون فرهنگی و به اصطلاح انهدام انقلاب و اسلام سر لوحه تفکرات اتاق های فکر استکباری قرار گرفت. و یکی از محصولاتش کتاب آیات شیطانی و جرسومه نوظهوری مثل سلمان رشدی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)بود.
 حمایت غرب از سلمان رشدی
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: البته این اولین بار نبود که به ساحت قدس اسلام و پیامبر عظیم الشأن جسارت می شد بلکه در گذشته تاریخ شاهد این گونه خرافات بوده ایم.اما آنچه سبب تعجب و حیرت بود اینکه همه استکبار پشت سر این قضیه قرار گرفت. غرب وشرق و اروپا و همه ثروت های زورمداران و استعمار پیر انگلیس با تمام توان به کمک این عنصر آمدند و به طور گسترده در دنیا به پخش این به اصطلاح اثر فرهنگی تحت پوشش آزادی افکار و اندیشه قرار گرفتند و آنچه در توان داشتند بکار گرفتند تا بتوانند شیخون فرهنگی را شکل دهند و غافل از اینکه الاسلام یعلو و لا یعلی علیه و غفلت از فقه و فقهاهت که در مکتب تشیع علوی و تفکر نبوی امام حسن عسگری (ع) می فرماید«…فَأمَّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائناً لنفسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً على‏ هَواهُ مُطِیعاً لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ ، وذلکَ لا یکونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّیعَهِ لا جَمیعَهُم»(وسایل ج۱۸-ص۹۴و۹۵ و بحار الانوار ج۲-ص۸۸)حفاظت از دین مرز نمی شناسد فرد نمی شناسد جامعه و ملیتهای مختلف را در می نوردد تا از دین دفاع کند و معتقد است در راه دفاع از دین اهدا جان اصل افتخار است.
مؤسس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: آنها حتی به خود اجازه ندادند که بخشی از تاریخ تشیع را ورق بزنند و ببینند فتوای میرزای شیرازی در جهان چه انقلاب فکری و فرهنگی ایجاد کرد که خیلی هم زمان هنوز نگذشته فتوای مرحوم آیه الله اصفهانی و صدها فتوای کاربردی فقهاء بزرگ شیعه که اگر قدری دقت نظر بود می دانستند فرهنگ غنی اسلامی تومار تفکر غلط آنها را در هم می پیچد.
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: آیه ۱۰۶ آل عمران می فرماید« أَکْفَرْتُم بَعْدَ إِیمَانِکُمْ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ» آنروزی که فتوای قتل سلمان رشدی توسط مُجددِ حیوه مرجعیت شیعه، بزرگ فقیه قرن خمینی کبیر در صدر اخبار جهان قرار گرفت و حتی بعضی از شبکه های بزرگ خبری جهان با قطع برنامه های عادی خود به پخش این فتوا پرداختند و تقریبا کمتر خبرگزاری بود که جزء پخش کنندگان این خبر نباشد و حتی با این فتوا خمینی کبیر اگر جهانی بود جهانی تر شد و اگر بودند کسانی که تا آن روز امام را نمی شناختند بر آن شدند تا درباره امام بیشتر مطالعه کنند.
 هم صدایی اسلام با فتوای حضرت امام
وی افزود: همه علماء اسلام هم صدا شدند با این فتوی چه شیعه و چه سنی و هر کس با هر مذهب و تفکر بر این فتوی آفرین گفت تقریبا در یک فاصله زمانی بر این فتوی تقریب و اتحاد مذاهب شکل گرفت فقها شیعه عموما این فتوی را ستودند و همراه شدند و حتی بعد از حضرت امام هم نوع مراجع بزرگوار پشتوانه قوی این فتوی بوده وهستند.
استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بعنوان فتوی کتبا نوشتند که حکم سلمان رشدی به قوت خود باقی است. درکتاب شریف وسائل آمده است که عمار ساباطی می گوید از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود هرکس از مسلمانان از اسلام برگردد و پیامبری حضرت محمد(ص) را انکار کند و به او نسبت دروغ دهد، برای هرکسی که می‌شنود خون او مباح است وزنش برای همیشه از او جدا می‌شود ومالش بین ورثه تقسیم می‌شود وزنش عده وفات می‌گیرد.
وی افزود: امام (ره) در آن مقطع زمانی انصافا به داد اسلام رسیدند چرا که این یک هجمه بود بعد ها بارها مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این هجمه و شیخون یاد کرده و درباره اش هشدار داده و جامعه را آگاه می فرمایند. فتوای حضرت امام توانست جلو خطرات بعدی را بگیرد چرا که این اول راه بود و اگر مقابله جدی صورت نمی گرفت باید به انتظار آینده می نشستیم. بزرگ مدافع و پرچم دار عالم اسلام مقام عظمی ولایت با نگاه ژرفشان ناظر بر همه امور اسلام و جامعه اسلامی بوده و هستند و انشاء الله خواهند بود.
وی در ادامه گفت: این فتوا انگلستان را به سرنوشت بسیار تأسف باری دچار کرد امروز یک لاشه متعفن بنام سلمان رشدی روی دست انگلیس است با هزینه سرسام آور و انگلیس نه راه پس دارد و نه راه پیش لذا با تمام توان بدنبال راه کار است که کسی پیدا شود و این فتوی را ملغی کند و حاشا که چنین روزی را تجربه کند.
وی افزود: آیه ۸۶ سوره ال عمران می فرماید« کَیْفَ یَهْدِی اللّهُ قَوْمًا کَفَرُواْ بَعْدَ إِیمَانِهِمْ وَشَهِدُواْ أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَجَاءهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» استحکام این حکم فقهی حتی در صورت توبه هم باقی است و امام می فرمایند توبه او هم پذیرفته نیست. ناشر و ناشرین هم در حکم امام محکوم به قتلند.« إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بَعْدَ إِیمَانِهِمْ ثُمَّ ازْدَادُواْ کُفْرًا لَّن تُقْبَلَ تَوْبَتُهُمْ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الضَّآلُّونَ»(آیه ۹۰ آل عمران) جنگ حضرت علی (ع)باخوارج شاهد تاریخی است که با اهانت کنندگان به اولیا باید جنگید معتصم عباسی پدرش متوکل را به بهانه اهانت به امیر المو منین (ع)کشت.
رئیس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: این حساسیت فقاهت است نسبت به اسلام و پیامبر اکرم و معصومین و تعارف بردار هم نیست اینکه سلمان رشدی است و غرب و شرق.. حتی زمانی که رسانه جمهوری اسلامی هم به دلیل عدم توجه و قطعا و جزما و یقینا بدون غرض دچار اشتباه می شود و نسبت به ساحت قدس حضرت زهرا سلام الله علیها گفته ای را پخش می کند مورد عتاب حضرت امام قرار می گیرد و تا مرز مجازات سنگین در صورت علم و آگاهی پیش می رود. و این تفکر دفاع است تفکر اسلام خواهی تفکر نبوی و علوی که هیهات من ذله
فتوای قتل سلمان رشدی فتوای نابودی تفکرات شیطانی بود
وی افزود: درتاریخ می خوانیم که پیامبر اکرم (ص) درجریان فتح مکه درعین حالیکه دستور عفو داد ولی آنان که بعد از اسلام کافر شده بودند حکم قتل آنهارا صادر کرد. امام نه تنها حکم قتل سلمان رشدی را صادر فرمودند بلکه حکم قتل این تفکر را دادند امام پشت این قضیه سلمان رشدی هائی را می دیدند و این تفکر را ریشه ای ارزیابی می کرده و با دید وسیع و آینده نگری که داشتند لانه فساد را برچیدند و توطئه را در نقطه خفه کردند و نه تنها این نوشته فاسد تأثیری در جامعه غربی نداشت بلکه سبب شد دنیا به انقلاب ایران و رهبری آن بیشتر به اندیشد.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به آیه ۵۴ سوره بقره بیان داشت: دنیا باید به این نتیجه برسد و رسیده است که این شیعه است که بدرستی و بر مبنای اصول و قواعد فقهی و مستند و مستدل بدور از احساسات و حب و بغض با تکیه بر عقل و خرد و اندیشه و طبعیت از امامان معصوم و سیره رسول الله (ص) همیشه و با همه توان از اسلام دفاع کرده است. دلیل این مطلب قیام حضرت امام حسین (ع) است که اگر نبود فعلی الاسلامُ السلام امروز از اسلام خبری نبود و هزاران نمونه دیگر.
وی افزود: آنروزی که زمزمه رابطه با انگلیس و حذف این فتوی پیش آمد و در گوشه و کنار زمزمه می شد که شاید مقام معظم رهبری در این قضیه مصلحت را در سکوت بدانند اما ناگهان دیدند که قضیه بگونه ای دیگر رقم خورد و این بار نظر فقاهت جایگاه خود را به جهانیان به اثبات رسانید و معظم له فرمودند: حکم اسلام در مورد نویسنده کتاب آیات شیطانی همانگونه که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند. اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد ثابت است و این فرموده ایشان که اگر زاهد زمان هم گردد تأکید ی بود که حکم با قوت و قدرت بیشتر باقی و دارای لزوم اجرا می باشد و کوچکترین شبه ای پذیرفته نیست.
 شهادت در راه اجرای حکم امام
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان پیرامون مجری این چنین حکمی بیان داشت: « إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ» نکته بسیار مورد توجه در این حکم بحث شهادت است.وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» مجری حکم اگر کشته شود شهید است اجر شهید در قرآن بیان شده است.« وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ» و آنان که در راه خدا از وطن هجرت گزیده و در این راه کشته شده یا مرگ‌شان فرا می‌رسد. البته خدا رزق و روزی نیکویی نصیب‌شان می‌گرداند، که همانا خداوند بهترین روزی ‌دهندگان است مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند.
وی افزود:آیه ۲۰ سوره توبه هم شاهد ماجراست« الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» کسانی که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‌اند، نزد خدا مقامی هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگارانند و شاهد دیگر آیه ۷۴ سوره نساء « فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاهَ الدُّنْیَا بِالآخِرَهِ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیُقْتَلْ أَو یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا » چه افتخاری بالاتر از شهادت در راه خدا مگر مسلمانان و شهداء صدر اسلام غیر از این بودند که از دین و رسول گرامی اسلام حراست کنند.
وی افزود: بر اساس گفته رسانه ها سلمان رشدی وقتی با مشکل فقر و فلاکت و عدم حمایت غرب و انگلیس مواجه شد از سر ناچاری دست به توبه زد و نامه ای به روزنامه های فرانسه نوشت و رسما تبری خود را از این تفکر و مدافعانش اعلان کرد اما به گفته خودش دیر شده بود و این نشانگر این است که حکومت فقه و فقاهت و ولایت فقیه است که می تواند مدافع راستین اسلام و مسلمین باشد.

وی در پایان گفت: این که گفته می شود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به کشور نرسد این یک واقعیت است که تاریخ بهترین گواه آن است و فتوای فقهای بزرگ در طول تاریخ گواه آن هستند.مثل فتوای میرزای شیرازی، فتوای مرحوم اصفهانی، فتوای علماء قرون گذشته، فتوای مقام معظم رهبری و فتوای عدم توهین به همسران رسول گرامی اسلام وهزاران برنامه تدافعی که توسط فقهای بزگ شیعه درطول تاریخ اسلام شاهد بوده وهستیم وخواهیم بودوبا همین مجاهدتهااسلام بدست صاحبش حضرت مهدی (عج) سپرده خواهد شدانشا الله تعالی






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 5 =