آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: امام اسلام را به همه عرصه‌های زندگی وارد کرد

  حضرت آیت‌‌الله نوری‌همدانی گفتند: امام‌(ره) اسلام ناب را در همه ابعاد به عرصه زندگی آورد و این یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی بود یعنی اسلام ناب در همه عرصه‌ها بود.

  این مرجع تقلید  در دیدار جمعی از روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی ناجا، به تبیین انواع مسئولیت‌های انسان و لزوم ادای این مسئولیت‌ها پرداختند.

ایشان مسئولیت فردی را اولین وظیفه انسان دانستند و تاکید کردند: همه  انسان‌ها در ابعاد اخلاق و رفتار فردی وظیفه دارندکه خود را بسازند و مراحل تکامل را به دست آورند، چرا که فقط معصومین‌(ع) کامل خلق شده‌اند و دیگر انسان‌ها باید با ایمان و باورهای دینی و تحت تعالیم انبیا و اولیا به خودسازی بپردازند و ما روحانیون نیز اگر به این مقوله توجه کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم به عنوان مصلح و مبلغ فعال، ایفای وظیفه کنیم.

این مرجع تقلید مسئولیت اجتماعی را مسئولیت بعدی انسان‌ها دانستند و افزودند: انسان موجودی اجتماعی است و در برابر ا جتماع خود مسئول است و در روایات اسلامی آمده است که اگر کسی به امور مسلمانان و جامعه مسلمین اهتمام نداشته باشد در واقع مسلمان نیست که این نشان دهنده اهمیت این بعد از مسئولیت ما انسان‌هاست.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند: امام‌(ره) اسلام ناب را در همه ابعاد به عرصه زندگی آورد و این یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی بود یعنی اسلام ناب در همه عرصه‌ها بود.

معظم‌له مردم را رکن بعدی این نظام دانستند و خاطرنشان کردند: مردم حق بزرگی بر گردن همه مسئولین نظام دارند و باید ما خدمت‌کار مردم باشیم، مخصوصا مستضعفان و پابرهنگان؛ چرا که این قشر نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

معظم‌له با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های روحانیت برای این نظام اسلامی تاکید کردند: روحانیت اولین قشری بود که به ندای امام راحل لبیک گفتند و امروز نیز همه ما باید با آن توان و انگیزه پشت سر ولایت‌فقیه و در مسیر امام و شهدا قدم برداریم.

این مرجع تقلید، طلاب را به نوشتن و نویسندگی توصیه کردند و خاطرنشان کردند: ما طلبه‌ها باید اهل قلم و نویسندگی باشیم؛ چرا که برای رسانیدن مطلب به مخاطب راهی جز بیان و قلم نداریم و باید در این راه زحمت زیادی بکشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11