چشم داشتن به دست غربی‌ها سوءظن به خداوند است

خبرگزاری فارس: چشم داشتن به دست غربی‌ها سوءظن به خداوند است
امام جمعه مشهد گفت: بیانات مقام معظم رهبری در حقیقت هشداری بود برای افرادی که چشمشان به خارجی‌هاست و کسانی که بر اساس معاملات و دادوستدها زندگیشان را می‌چینند که در حقیقت سوءظن نسبت به خداوند است.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم رضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نکته قابل توجهی را اعلام کردند که ما نباید چشم به بیرون داشته باشیم و ببینیم چقدر از تحریم‌ها کم می‌شود و بر اساس آن زندگیمان را بچینیم.

وی عنوان کرد: این بیانات در حقیقت هشداری بود برای افرادی که چشمشان به خارجی‌هاست و کسانی که بر اساس معاملات و دادوستدها زندگیشان را می‌چینند، این در حقیقت یک بدبینی و سوءظن نسبت به خداوند است و باید توجه داشت که شرایط امروز بدتر از دوران جنگ نیست.

وی اظهار داشت: البته مسئله، مدیریت کشور است و خود شما مردم هم به این جریان رای دادید و این جریان می‌گوید من برای اداره کشور باید از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اما این به آن معنا نیست که بعد از ۳۵ سال این عزتی که خداوند به ما داد را فراموش کنیم.

وی افزود: این راهبردها براساس بند ۱۱۰ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده و در اختیار متولیان نظام قرار گرفته است و مجریان چه در دولت و چه در مجلس از لحاظ شرعی و قانونی موظف هستند که این راهبردها را در دستور کار خود قرار دهند.

علم الهدی ابراز کرد: آن چیزی که در بین اصول سیاست اقتصاد مقاومتی برای بیان در خطبه‌های نماز جمعه موضوعیت دارد، اصل ۱۶ این سیاست‌ها است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اصل ۱۶ فرموده‌اند که در هزینه‌های عمومی کشور از جمله در ساختارها و حذف دستگاه‌های غیر ضروری و دستگاه‌های زائد باید تاکید شود که در این بند دو جمله از اهمیت زیادی برخوردار است یکی صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور و دیگری هم حذف هزینه‌های زائد است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با خطاب قرار دادن شهردار و اعضای شورای شهر مشهد بیان داشت: در حقیقت این دو جمله در اصل ۱۶ اقتصاد مقاومتی در درجه اول متوجه شهرداری و مدیریت شهری است چون صف اول هزینه‌های عمومی به دست شهرداری‌ها است.

وی به مسئله استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: این مسئله که رسانه‌ها امروز بر روی آن تاکید دارند، باید در اجرای بند ۱۶ فرمایشات مقام معظم رهبری به آن دقت کرد، البته شهر را باید تمیز کرد ولی باید توجه داشت که هزینه‌های زائد حذف شده و طبق این اصل صرفه‌جویی در حداکثر آن صورت پذیرد.

علم‌الهدی ادامه داد: البته نمی‌خواهم بگویم شهر را خرابه بگذاریم و فردا برخی سایت‌ها و آدم‌های بیمار چیزی دیگری بگویند و ماجرا را دست بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر قرار باشد به بهانه استقبال از بهار ده‌ها میلیارد تومان خرج شود و در بالای شهر چراغ‌های آنچنانی نصب شده و مردم در قسمت دیگری از شهر بر روی خاک زندگی کنند، این مسئله با اقتصاد مقاومتی جور در نمی‌آید.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: جناب آقای شهردار، مردم نورافشانی یک پل را با ۴۵۰ میلیون تومان تحمل نمی‌کنند و در ضمن مراقب افزایش هزینه بلیط اتوبوس‌ها در مشهد باشید.

وی بیان کرد: به جای اینکه خرج استقبال از بهار کنید، به اتوبوسرانی بودجه بدهید تا مجبور نشوید به بهانه‌های مختلف بلیط اتوبوس را گران کنید.

علم‌الهدی تصریح کرد: از شورای شهر مشهد می‌خواهیم در طرح استقبال از بهار امسال نشان دهند این شهر در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشتاز است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10