قرض‌الحسنه؛ راهی برای پیشرفت و شکوفایی جامعه

%d9%82%d8%b1%d8%b6%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b3%d9%86%d9%87%d8%9b-%d8%b1%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d9%88-%d8%b4%da%a9%d9%88%d9%81%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87

امام جمعه چناران:

قرض‌الحسنه؛ راهی برای پیشرفت و شکوفایی جامعه

گروه اجتماعی: با ایجاد و توسعه‌ فرهنگ قرض‌الحسنه علاوه بر تجربه آثار و برکات فراوان آن در زندگی خویش، می‌توان برای پیشرفت و شکوفایی جامعه نیز کمک کرد زیرا در جامعه‌ای که دستگیری و کارگشایی از همدیگر رایج باشد، روحیه‌ ایثار، فداکاری، احسان و نوع‌دوستی تقویت می‌یابد.

 حجت‌الاسلام مظفر تاجی، ۲۵ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر چناران با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: حضور شکوهمند ملت ایران در ۲۲ بهمن مشت محکم ملت ایران به تهدیدات آمریکا بود.

وی اظهار کرد: بار دیگر مردم ایران با سلایق، دیدگاه‌‏ها و عقاید مختلف اما با وحدت‏ حول سه مفهوم مقدس «ایران»، «جمهورى اسلامى» و «انقلاب اسلامى» به صحنه آمدند و با آرمان‌های نطام و رهبری بیعت مجدد کردند.

امام جمعه چناران با اشاره به تکرار مواضع استکباری آمریکا علی‌رغم توافق‌نامه ژنو گفت: تهدیدهاى آمریکا تکرارى و پوشالى است و ادامه همان تهدیدات ۳۵ سال گذشته است، تصمیم‏‌گیران آمریکایى با این همه تجربه شکست در توسل به زور، باز به این ریسمان پوسیده متوسل شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌‏ترین پشتوانه قدرت و اقتدار دولت و دستگاه دیپلماسى کشور به بهترین و صریح‏‌ترین شکل خود، در ۲۲ بهمن نشان داده است، اظهار کرد: «استقلال»، «آزادى» و «مرد‌م‌‏سالارى دینى»، آرمان‏‌های خردمندانه، صلح‏‌طلبانه و تاریخى این ملت است که نه تنها آمریکا بلکه همه جهان هم به تعبیر امام راحل(ره) نمی‌توانند روى خواسته‏‌هاى به‏ حق یک ملت متمدن و ریشه‌‏دار پا بگذارند.

حجت‌الاسلام تاجی افزود: دستگاه دیپلماسى باید با تکیه بر این حمایت و اراده سترگ ملى، روند مذاکرات پیش رو را با قوت و اقتدار بیشتر براى افزایش منافع ملى در تعامل با قدرت‏‌هاى جهانى ادامه دهد.

وی همچنین با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخى حضرت امام خمینى(ره) مبنى بر ارتداد و اعدام سلمان رشدى، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانى گفت: پشتیبانى و حمایت قاطع، سریع و همه‏ جانبه مسلمانان کشورهاى مختلف، در یک مقطع کوتاهِ زمانى، هرگونه تردیدى در مورد رهبرى جهان اسلام به‏ وسیله امام خمینى(ره) را از بین برد.

حجت‌الاسلام تاجی اظهار کرد: فتواى بنیانگذار انقلاب اسلامی، در واقع صف نیروهاى واقعى اسلام اصیل را از سودجویانى که خود را به اسلام مى‏‌بندند، جدا کرد و ماهیت شوم غرب را فاش کرد به گونه‌ای که حکم صادره از سوى رهبر مسلمانان، مبنى بر وجوب اعدام نویسنده و ناشران کتاب آیات شیطانى، بزرگ‌‏ترین ضربه را بر پیکره استعمار قرن وارد کرد.

امام جمعه چناران همچنین با اشاره به نقش روحانیت در صحنه‌های مختلف انقلاب و کشور گفت: روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج آن‌ها، با حضور خود در خطوط مقدم جبهه، تقویت روحیه رزمی، شجاعت، شهادت طلبی و ایثار، جلوه‌هایی ناب از حضور روحانیت هم‌پای سایر اقشار مردم را رقم زدند.

وی درموضوع قرض‌الحسنه نیز یادآور شد: با ایجاد و توسعه‌ فرهنگ قرض‌الحسنه علاوه بر تجربه آثار و برکات فراوان آن در زندگی خویش، می‌توان برای پیشرفت و شکوفایی جامعه نیز کمک کرد زیرا در جامعه‌ای که دستگیری و کارگشایی از همدیگر رایج باشد، روحیه‌ ایثار، فداکاری، احسان و نوع‌دوستی تقویت می‌یابد.

حجت‌الاسلام تاجی افزود: با قرض دادن به افراد و یا ایجاد و کمک به صندوق‌های قرض‌الحسنه زمینه‌ اشتغال، ازدواج و ده‌ها همکاری مفید دیگر برای جوانان نیازمند و خانواده‌های تهیدست فراهم می‌شود، از طرف دیگر با گسترش سنت خوب قرض‌الحسنه، بساط چپاولگری ربا و رباخواری و ده‌ها مفاسد مالی دیگر کم کم از بازار مسلمانان برچیده خواهد شد در نتیجه می‌توان فاصله بین ثروتمند و فقیر را تقلیل بخشیده و جامعه را به سوی فضای سالم مالی و اعتدال اقتصادی سوق داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 5