دشمن تمام سرمایه خود را برای مقابله با دین به صحنه آورده است

آیت الله حسینی بوشهری
مدیر حوزه های علمیه با بیان این‌که روحانیت ظرفیت تولید فرهنگ را دارد و مبلغ فرهنگ است افزود: اولین وظیفه روحانیت دانش‌افزایی خود است، روحانیت و حوزه‌ها باید در رعایت آداب اسلامی و تهذیب نفس پیش‌قدم باشد که در این صورت کلام آنها راهگشاست.

ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنج شنبه ۰۸/۱۲/۱۳۹۲) با حضور اعضای جامعه مدرسین، رییس دفتر مقام معظم رهبری، دبیر شورای نگهبان و بیش از ۵۰۰ نفر از علمای استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز آغاز به کار کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با ارائه گزارشی از کمیسیون‌های برگزار شده اظهار داشت: کمیسیون‌ها در دو نوبت صبح و عصر به خوبی برگزار شد و برخی از آنها تا پاسی از شب ادامه داشت که باید از این فرصت‌های طلایی به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که حامل سلام آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به این همایش است یادآور شد: این اجلاسیه فرصتی طلایی برای روحانیت است که این فرصت‌ها دیگر قابل تکرار نیست.. بنابراین استفاده کردن ازاین فرصت‌ ها غنیمت است .

مدیر حوزه‌ های علمیه با بیان آیه‌ای از قرآن کریم گفت: آنچه در طبق اخلاص دارید در میان بگذارید که ناظر شما خدا ،رسول خدا‌(ص) و ائمه‌ طاهرین(ع) است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) خاطرنشان کرد: امروز با روحانیت اتمام حجت شده است، زیرا در قله کار نظام، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وجوددارد و این بزرگترین فرصت برای روحانیت است تا به تمدن اسلامی که از آرزوهای رهبری است دست یابند .

عضو شورای عالی حوزه‌ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از ویژگی‌ای برخوردار است که امام صادق‌(ع) می‌فرماید«اگر کسی با حرف دیگری و بدون مبنای کتاب و سنت به دین ورود پیدا کند، روزی توسط همین‌ها از عرصه دین خارج می‌شود، اما کسانی که بر اساس کتاب و سنت وارد حوزه شوند، متزلزل نمی‌شوند و دچار انحراف و کج‌روی نخواهد شد».

وی با بیان این‌که امروز با شرایط سختی مواجه هستیم و دنیا مواجهه جدی با دین‌داران دارد به کشتار اخیر مسلمانان در آفریقا اشاره کرده و گفت: عده‌ای که امروز آمدند در آفریقا پناهگاه مردم باشند، اسلحه بر روی آنها می‌کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز از دین و دین‌داران، چهره خشن به عنوان اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی به دنیا مخابره می‌کنند و در تلاش اند بدعت‌هایی از سوی دین‌داران ایجاد شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که روحانیت ظرفیت تولید فرهنگ را دارد و مبلغ فرهنگ است افزود: اولین وظیفه روحانیت دانش‌افزایی خود است، روحانیت و حوزه‌ها باید در رعایت آداب اسلامی و تهذیب نفس پیش‌قدم باشد که در این صورت کلام آنها راهگشاست.

دبیر ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد ادامه داد: دشمن با تمام ظرفیت برای مقابله با دین‌داران به مقابله آمده، حتی برای دانش‌آموختگان حوزه نیز برنامه‌ریزی می‌کند و متاسفانه فرقه‌های نوظهوری در برخی از مناطق کشور وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان این‌که چرا باید امروز با وجود روحانیت در جامعه و مسئولان دلسوز، فرقه‌های نوظهور ابراز وجود کنند اذعان داشت: این‌ها تهدیداتی است که متوجه ما است، اما فرصت‌هایی نیز در اختیار داریم که یکی از این فرصت‌ها انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که انقلاب در معرفی روحانیت، بهترین خدمت را انجام می‌دهد تا صدای رسای اسلام به سراسر جهان برسد گفت: ساده‌زیستی ،علم و تقوای روحانیت ،مردم را به سمت خود دعوت کرده و مردم به روحانیت اعتماد دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که عقب‌افتادگی‌های فراوانی در خصوص انسجام‌بخشی کار پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی در حوزه داریم خاطرنشان کرد: این همایش قدرتی را برای سازمان روحانیت ایجاد می کند تا اولویت‌ها را بشناسد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.

معاون روحانیت جامعه مدرسین با بیان این‌که آینده کشور در گرو حرکت روحانیت است و روحانیت باید به داد نسل جوان برسد گفت: اگر روحانیت نسل جوان را مورد محبت قرار ندهد، دام‌هایی که برای آنها گسترانیده شده است جوانان را از جامعه اسلامی می گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر امروز جامعه مدرسین و علما این اجلاسیه را برگزار کرده‌اند از تک تک خانواده روحانیت و مسئولان نظام اسلامی یاری می‌طلبند برای پیشرفت عزت سربلندی کشور و نظام اسلامی کار عاقلانه‌ای انجام دهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 7 =