انقلاب اسلامی فرصت های بی نظیری در اختیار حوزه و روحانیت قرار داده است

 آیت الله نوری همدانی
آیت‌الله نوری همدانی در اجتماع علما و روحانیان تهران:
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی فرصت های بی نظیری را در اختیار حوزه و روحانیت قرار داده است، حوزویان را به بهره گیری از این زمینه ها جهت انجام ماموریت های شان توصیه کرد.

 حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید عصر پنج شنبه در اجتماع علما و روحانیان استان تهران که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، به تبیین رسالت ها و ماموریت های مهم روحانیت در عصر کنونی پرداخت.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی فرصت های بی نظیری را در اختیار حوزه های علمیه و روحانیت قرار داده است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان همواره در دو جبهه فرهنگ و جهاد تلاش و از دین و ارزش ها دفاع کرده اند.

این مرجع تقلید علما را وارثان و ادامه دهندگان راه انبیا و اولیای الهی دانست و تاکید کرد: همان رسالت و ماموریتی که انبیای الهی و ائمه طاهرین عهده دار بودند، روحانیت نیز عهده دار است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر این که طلاب باید به دو عنصر قلم و بیان مسلط باشند و برای انجام ماموریت های دینی خود از آن به درستی بهره بگیرند، سربازی امام زمان(عج) را بالاترین توفیق برای طلاب علوم دینی ذکر کرد و گفت: رهبر بزرگوار انقلاب نیز طلبگی را برای خود افتخاری بزرگ می دانند و از پذیرش عنوان دکترای دانشگاه سرباز زده اند.

این مرجع تقلید همچنین مردمی بودن، ساده زیستی، اخلاق، حسن معاشرت و با تقوا بودن را از شاخصه های مهم روحانیت ذکر کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاش های حضرات آقایان ری شهری تولیت آستان عبدالعظیم حسینی و شاهچراغی امام جمعه شهر ری تقدیر کرد.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین روز پنج شنبه در کنگره شهدای روحانی استان تهران که در شهر ری برگزار شد سخنرانی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =