چرا سایت‌فتنه‌گران ازعبدالحمید جواب نه نمی‌شنود؟!

وقتی برخی چهره های اصلاح طلب می خواستند مصاحبه های مولوی عبدالحمید را با رسانه های ضدانقلاب و تابلودار سرویس های جاسوسی توجیه کنند، می‌گفتند این مصاحبه‌ها به خاطر این است که در داخل کشور رسانه‌ای حاضر نیست با وی گفتگو کند.گروه سیاسی جهان نیوز:در آن زمان مولوی عبدالحمید هم با رسانه‌های ضدانقلاب هر آنچه می‌خواست به جمهوری اسلامی تهمت تبعیض، ظلم به اهل سنت، عدم رعایت حقوق اقلیت های قومی و… می‌زد به گونه‌ای که وقتی حتی برخی رسانه های عربی و عبری می خواستند دست به تخریب وجهه جمهوری اسلامی بزنند به سخنان مولوی عبدالحمید استناد می کردند.

چند ماهی مانده به پایان دولت قبل مصاحبه های مولوی عبدالحمید با رسانه های ضدانقلاب متوقف شد و تنها انتشار خطبه های وی که روی دیگر مصاحبه ها و ادامه تخریب وجهه جمهوری اسلامی بود، از سر ناچاری در این رسانه ها با آب و تاب ادامه یافت.

با این وجود پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رسانه های زنجیره ای تمام قد برای مصاحبه با مولوی عبدالحمید در عرصه حاضر شدند و وی چندین بار طی هفته های اخیر تیتر یک روزنامه های طرفدار دولت مثل شرق، بهار و ایران شد.

نکته جالب اینکه با روی کار آمدن دولت جدید و نزدیک شدن مولوی عبدالحمید به چهره های نزدیک به حسن روحانی و پاسخ مثبت به بسیاری از خواسته های وی، مصاحبه های مولوی عبدالحمید با رسانه های ضدانقلاب مانند، روزآنلاین، بی بی سی فارسی و جرس به اوج خود رسیده است!

تعداد مصاحبه های مولوی عبدالحمید طی هفته های اخیر با رسانه های ضدانقلاب به قدری افزایش پیدا کرده که به نظر می رسد اصرار برای مصاحبه با این رسانه های تابلودار اساسا ریشه در سیاست گذاری های دیگری دارد.

روی سخن این مطلب این نیست که اهداف پنهان مولوی عبدالحمید برای مصاحبه با رسانه های ضدانقلاب چیست – در فرصتی دیگر به آن باید پرداخت- ولی بررسی تنها یک مورد می تواند تاحدودی راهگشا باشد.

از حوادث سال ۸۸ به بعد و برخی مواضع همسوی مولوی عبدالحمید با فتنه گران، سایت جرس در میان رسانه های ضدانقلاب بیشترین مصاحبه و بیشترین تعداد سخنرانی را از مولوی عبدالحمید منتشر کرده است.

رابطه مولوی عبدالحمید با جرس به گونه ای نزدیک است که عطاالله مهاجرانی وزیر فراری اصلاحات و از گردانندگان سایت جرس در تمجید از مولوی عبدالحمید در این سایت نوشت:”عبدالحمید بدون شک شاخص ترین عالم دینی اهل سنت در کشور ماست. اسلام شناس و فقیهی دانشمند، اهل نظر و حکیم. سالهای طولانی است که با ایشان آشنا هستم. هر گاه توفیق سفر به زاهدان پیدا می کردم و یا ایشان به تهران می آمدند، دیداری صورت می گرفت”

حال در اینجا یک سوال پیش می‌آید و آن اینکه آیا جرس به صورت ویژه ماموریت یافته با مولوی عبدالحمید مصاحبه کند؟! با توجه به اینکه انتخاب مصاحبه‌شونده توسط این رسانه ها با نظارت برخی سرویس های اطلاعاتی و با حساسیت خاص صورت می گیرد؟! رابطه خاص این سایت با آل سعود آیا تاثیری در انتخاب مصاحبه‌شوندگان آن دارد؟

مهاجرانی از گردانندگان اصلی این سایت ضدانقلاب از فتنه گرانی است که حضور وی در نشست الجنادریه و عضویت در کانون تقریب مذاهب عربستان رابطه نزدیکش را با آل سعود برملا کرده است.

از سوی دیگر گرفتن پول توسط یکی از سران فتنه از مقامات عربستانی نیز از مواردی است که ارتباط ارگانیک فتنه گران را با آل سعود نشان می‌دهد.

از جزئیات ماجرا تا کنون خبری برای اهل رسانه در دسترس نیست که آیا عربستانی ها به سایت جرس کد می دهند که با برخی چهره های اهل سنت در داخل کشور مصاحبه کنند یا نه؟ ولی چند ماه قبل روزنامه الریاض چاپ عربستان که دیدگاه های حاکمیتی آل سعود را منتشر می کند، در گزارشی نوشت که زمان آن رسیده است تا عربستان از ظرفیت اهل سنت ایران به نفع خود استفاده کند.

این درحالی است که در طول این سالها تاکنون مولوی عبدالحمید هیچ وقت با وجود هزاران جنایت آل سعود یکبار هم درباره این خاندان انگلیسی موضعی نگرفته و سایت ضدانقلاب جرس نیز تاکنون آن قدر که درباره مواضع برخی کشورها مانند روسیه و چین درباره ایران مطلب انتقادی منتشر کرده است نسبت به مواضع ضد ایرانی عربستان حساس نیست!

ایجاد این شبهات این سوال را پیش می آورد که چرا مولوی عبدالحمید برای مصاحبه با جرس “نه” نمی تواند بگوید؟! تنها کسانی که می توانند این سوالات و شبهات را برای تنویر افکار عمومی پاسخ بدهند شخص مولوی عبدالحمید و برخی چهره‌های دولت تدبیر و امید که با وی نزدیک هستند، خواهد بود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8