ابن تیمیه:اهل سنت جهنمی!+سند

از عقاید فرقه ساختگی و گمراه وهابیت، کافر و مرتد دانستن همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

ابن تیمیه در مورد تقلید از مذاهب اربعه می‌گوید:

فَمَنْ قَالَ: أَنَا شَافِعِیُّ الشَّرْعِ أَشْعَرِیُّ الِاعْتِقَادِ قُلْنَا لَهُ: هَذَا مِنْ الْأَضْدَادِ لَا بَلْ مِنْ الِارْتِدَادِ.(مجموعه الفتاوی ابن تیمیه ج۴ص۱۰۶)

هرکس بگوید: من در فقه، شافعی هستم و از نظر کلامی، اشعری هستم، این‌ها ممکن نیست و ضد هم هستند، بلکه هرکس چنین اعتقادی داشته باشد، مرتد هست!!

 
الان تمام شافعی‌ها طبق نظر ابن تیمیه، مرتد هستند، چون همه شافعی‌ها از نظر فقهی شافعی هستند و از نظر کلامی، یا اشعری هستند یا ماتریدی هستند یا اهل حدیث یا… هستند. یا مثلا خیلی از اهل سنت، حنبلی هستند و از نظر اعتقادی اهل حدیث هستند و یا حنفی هستند و از نظر اعتقادی ماتریدی هستند. الان همه این‌ها طبق نظر ابن تیمیه مرتد هستند.

و همچنین آقای محمد صدیق قنوجی بخاری در کتاب الدین الخالص، کلا یک باب آورده و می‌گوید: تقلید از مذاهب شرک است!

تقلید المذاهب من الشرک

«تأمل فی مقلده المذاهب کیف أقروا على أنفسهم بتقلید الأموات من العلماء والأولیاء و اعترفوا بأن فهم الکتاب و السنه کان خاصاً بهم و استدلوا لإشراکهم فی الصلحاء بعبارات القوم و مکاشفات الشیوخ فی النوم، و رجحوا کلام الامّه و الائمه علی کلام الله تعالی و رسوله علی بصیره منهم و علی علم.فما ندری ما عذرهم عن ذلک غدا یوم الحساب و الکتاب؟ و ما ینجیهم من ذلک العذاب و العقاب. وقد ذکر تعالی عن الکفار…(الدین الخالص ج۱ص۱۴۰)

تامل کن و بیاندیش به تقلید کنندگان از مذاهب (چهارگانه) که چگونه بر تقلید مردگان پافشاری می‌کنند و اعتراف می‌کنند که فهم قرآن و سنت پیامبر مختص به آنان است و برای شرک خود به عبارات دیگران و خوابهای بزرگان استناد می‌کنند و کلام مردم و ائمه (چهارگانه اهل سنت) را به کلام خداوند ترجیح می‌دهند هر چند بر این موضوع بی‌خوبی آگاه هستند. نمی‌دانیم که چه عذری در پیشگاه خداوند در روز حساب و کتاب خواهند آورد و چه چیزی باعث نجات آنان از عذاب خداوند خواهد شد!!!






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11