بیانیه اتاق فکر تبلیغ در حمایت از رهنمودهای فرهنگی مقام معظم رهبری و دغدغه های مراجع تقلید

                                                                     باسمه تعالی

        arm

   امروز که دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) از نقشه های مختلفف خود طرفی بر نبسته  و شکست را  تجربه کرده اند بدنبال استحاله امت اسلامی خصوصا پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستند و در این راه تمام ابزارها اعم از رسانه ها ، فضای مجازی ، وسایل ارتباطاتی ، هنرهای مختلف، ادبیات ، کتاب و ……. را به کار می گیرند تا به نتیجه مطلوب برسند. اینجاست که  مدیران و برنامه ریزان و مدافعان فرهنگی باید با هوشیاری وحساسیت هر چه بیشتر ، نسبت به توطئه ها و حملات دشمن عکس العمل هوشمندانه نشان داده و امروز که هنجار شکنی های فرهنگی در کشور موج می زند برای ارتقای فرهنگی و معنوی جامعه تلاش جدی نموده و  تهدید دشمن را تبدیل به فرصت کرده مانع از آسیب پذیری جامعه گردند.

بی شک رفع دغدغه های معظم له و مراجع معظم تقلید ، نیازمند درک عمیق مقوله تهاجم فرهنگی ؛ تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و به میدان آوردن جریان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی در برابر این تهاجم است وبیش از همه این امر متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا مبادا به عرصه جولان عناصر ضد فرهنگی مبدل گردد و باید بکوشد با تعمیق فرهنگ و هنر متعهد، تقویت احساس مسئولیت در پدید آورندگان آثارو اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر که در صحنه های مختلف رویارویی با تهاجم دشمن مجاهدتی بی بدیل نموده اند، تمامی همت خویش را برای تحقق منویات ایشان به کار گرفته و از بی‌توجهی به نظرات مراجع تقلید که نوعی بی‌احترامی و  حرمت شکنی می باشد پرهیز کرده ، در نظارت‌های خود دقت بیشتری به خرج دهند و شرایط و نکات شرعی را رعایت کنند . طبیعی است عدم توجه به نصایح علما موجب کم‌رنگ شدن اعتماد قشر متدین به دستگاه‌های فرهنگی و باعث سوءاستفاده برخی خواهد شد.

از اینرو اتاق فکر تبلیغ خراسان که در برگیرنده جامعه وعاظ و مبلغان دینی خراسان است از مسئولین دست اندر کارفرهنگ اعم از وزارت  ارشاد، وزارت علوم ، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی ، و… می خواهند که حرکت خود را بر اساس رهنمودهای سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم نموده و جهاد فرهنگی  را سرلوحه کار خویش قرار داده و در این مسیر به دغدغه ها و  نظرات مراجع معظم تقلید نیز توجه جدی داشته باشند تا ان شاء الله شاهد خننثی شدن طرح های ضد فرهنگی دشمنان باشیم.

                                                                                                                                                                                                           اتاق فکر تبلیغ خراسان






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 15