آیت الله نوری همدانی: مداخله غرب در امور داخلی ایران نشانه ضعف مسؤولان است/ حرف های مادر سه شهید اصفهانی را باید مسؤولان به اشتون می زدند

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن مداخله خانم اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور داخلی کشورمان را محکوم کرد و از مسؤولان دیپلماسی خواست به ضعف و انفعال خود در برابر غرب پایان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سفر اشتون به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: وی برای موضوعات هسته ای و مذاکرات در این باره به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد اما بعد اعلام کرد که برای بررسی مسائل حقوق بشر به ایران آمده است و با چند نفر از فتنه گران و محکومان فتنه ۸۸ نیز دیدار و ملاقات کرد.

 

وی با اشاره به نامه مادر سه شهید در اصفهان به خانم اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: در این نامه خطاب به اشتون نوشته شده بود که چرا شما در زمان حمله صدام به ایران و کمک اتمی و تسلیحاتی غرب به عراق دم از حقوق بشر نمی زدید، اما حالا به یاد حقوق بشر افتاده اید؟

 

حضرت آیت الله نوری همدانی مداخله اشتون در امور داخلی ایران را محکوم کرد و با بی جا خواندن آن، یادآورشد: این مساله از سویی ضعف مدیریت داخلی ما را می رساند که یک نفر خارجی برود با چند مغرض و فتنه گر دیدار کند.

 

وی خطاب به مسؤولان با انتقاد از انفعال آنان در برابر غرب، تاکید کرد: حرف های مادر شهید اصفهانی را باید شما مسؤولان به اشتون می زدید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مدیریت داخلی باید به قدری حساب شده و دقیق باشد که این گونه مسائل پیش نیاید و یک خارجی و بیگانه اجازه مداخله در امور داخلی ما را به خود ندهد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: امروز کسانی دم از حقوق بشر می زنند و برای ما خط و نشان می کشند که پرونده آنها سیاه تر از آن است به تعبیر رهبر معظم انقلاب بخواهند ادعایی در این عرصه داشته باشند و معلوم نیست با چه رویی دم از حقوق بشر می زنند.

 

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی حکیمانه و جامع است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته در جمع فعالان و مسؤولان اقتصادی کشور، افزود: رهنمودهای ایشان درباره اقتصاد مقاومتی بسیار حکیمانه و جامع بود و مسؤولان نیز به تکاپو افتاده اند تا راهکارهای اجرایی شدن این سیاست ها را دنبال کنند.

 

این مرجع تقلید نقش بانک ها را در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم دانست و گفت: حداقل پنجاه درصد کار در این عرصه متوجه بانک ها است که متاسفانه هنوز اسلامی نشده اند.

 

سیستم بانکی به جای حمایت از تولید مشغول تجارت و سودآوری شده است

وی با تاکید بر این که بانک ها به جای حمایت از تولید مشغول تجارت هستند، گفت: از سویی دیگر بانک ها وقتی تسهیلات به متقاضیان می دهند، در مقابل منفعت زیادی از آنها دریافت می کنند و افزون بر این جریمه دیر کرد می گیرند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی راهی جز اسلامی کردن بانک ها نیست، گفت: باید جلوی دریافت جریمه دیرکرد که حرام شرعی است در بانک های کشور گرفته شود.

 

مردم همواره فاطمیه را بر عید نوروز ترجیح داده و می دهند

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با عید نوروز، گفت: مردم ما همواره در این گونه مواقع مراسم عزا و فاطمیه را ترحیج داده اند، البته در بین ایام فاطمیه مراسم ازدواج و جشن با رعایت موازین شرعی بلا اشکال است.

 

وی در پایان با تاکید بر این که طلاب و روحانیان باید برای ایام تعطیلات درسی حوزه برنامه داشته باشند، از قصورات احتمالی در جریان درس خارج از شاگردان خود حلالیت طلبید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 9 =