استاد رحیم‌پور ازغدی:حضرت فاطمه(س) نخستین شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: می‌توان از حضرت فاطمه(س) به عنوان نخستین شهید راه احقاق امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام نام برد.
خبرگزاری فارس: حضرت فاطمه(س) نخستین شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است

  حسن رحیم پورازغدی امروز در نشست واجب فراموش شده با موضوع تبیین ابعاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در مهدیه مشهد اظهار کرد: متاسفانه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعه اسلام معرفی و تبیین نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه  تمام افراد در جامعه باید نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند، خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک گفتمان حاکم در جامعه می‌توان احساس مسئولیت عمومی برای اجرای آن را افزایش داد.

رحیم پورازغدی تاکید کرد: نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز سبک زندگی اهل بیت (ع) است و با تبیین زندگی آنها در جامعه می‌توان این فریضه را در جامعه پیاده کرد.

وی یادآور شد: تجسس در حریم خصوصی افراد و تخریب آنها به بهانه انجام این فریضه به هیچ عنوان صحیح نیست و باید از آن پرهیز شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به زندگی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در مدت سه ماه بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) با شفاف سازی دین اسلام نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های اسلامی داشتند و می‌توان از ایشان به عنوان نخستین شهید راه احقاق امر معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام نام برد.

تصریح کرد: برخی دیدگاه‌های نادرست و افراط و تفریط نسبت به اهل بیت (ع) که آنها را در ردیف جایگاه خدا قرار می‌دهند را نباید به حساب تشیع گذاشت.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه بیشتر اهل سنت هم دشمنان اهل بیت (ع) نیستند گفت: بیشتر اهل تسنن، ائمه (ع) را قبول دارند و باید سطح معرفت آنان نسبت به این بزرگواران بیش از پیش افزایش یابد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 3 =