حوزه علمیه ۳۰ سال آینده خود را ترسیم کند

حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه
حجت الاسلام عماد گفت: حوزه علمیه باید جهان ۳۰ سال آینده خود را ترسیم کند و برای آینده جهان ارمغان علمی داشته باشد؛ گام نخست برای تحقق این هدف تربیت نیروی انسان فهیمی که با پرسش ها درگیر باشد و همه سؤالاتی که ممکن است به وجود آید را برای خود حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان کرمان گفت: همه طلاب بایستی توان پژوهشی و علمی خود را بالا ببرندو تمرین پژوهش از سال های ابتدایی طلبگی آنها شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه باید جهان ۳۰ سال آینده خود را ترسیم کند و برای آینده جهان ارمغان علمی داشته باشد؛ گام نخست برای تحقق این هدف تربیت نیروی انسان فهیمی که با پرسش ها درگیر باشد و همه سؤالاتی که ممکن است به وجود آید را برای خود حل کند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کار بزرگی این استان در برگزاری این جشنواره انجام داد؛ برای انتخاب محل جشنواره استانی بعد از خراسان، اصفهان و تهران در شورای سیاست گذاری کرمان خیلی از شاخصه های لازم را نداشت اما با مشاهده مدیریت این استان، کرمان به عنوان نامزد برگزاری جشنواره استانی معرفی شد و جشنواره اول به این صورت معجزه نیست زیرا کرمان در ظرفیتی که دارد ظاهر شد.

وی با درستی انتخاب کرمان به عنوان یکی از برگزار کنندگان جشنواره استانی، تأکید کرد: جشنواره استانی کرمان نشان داد که کارهای به ظاهر دشوار و انجام نشدنی نیز قابل انجام است و می توانیم در چند سال آینده حوزه های علمیه را پژوهش محور کنیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: گزارش جشنواره علامه حلی استان کرمان هفته گذشته تقدیم شورای عالی حوزه های علمیه شد که برگ برنده این استان است و این دیار ظرفیت این چنین جشنواره ای را داشت.

این استاد حوزه علمیه گفت: امروز رتبه بندی مراکز آموزشی بر اساس پژوهش سنجیده می شود و ۷۰ درصد شاخص های سنجش شاخص های پژوهشی است؛ در حوزه های علمیه باید آموزش طلاب در قالب تبلیغ یا پژوهش گسترده شود.

وی ادامه داد: از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری تولید علم است که حوزه های علمیه باید با تقویت پایه های پژوهشی به تولید دانش بپردازند.

وی با ارائه پیشنهادهایی به مدیر حوزه علمیه استان کرمان، گفت: تأسیس کانون برگزیدگان پژوهشی را برای اولین بار به نام کرمان ثبت کنید تا برگزیدگان آثار مورد حمایت قرار بگیرند و همچنین به صورت آزمایشی کارنامه ۵ گانه تبلیغ، تهذیب، آموزش، پژوهش و مدیریت را برای طلاب خود عملیاتی کنید و حداقل طلاب خودشان را در این ۵ عرصه بسنجند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =