دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان: ولایتمداری نماد مشهدالرضا است

حجت الاسلام محمد هادی مشیری استاد حوزه و دانشگاه ، دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

حجت الاسلام محمد هادی مشیری استاد حوزه و دانشگاه ، دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به وجود حرم مطهر رضوی در مشهد، این شهر را نماد ولایت‌مداری، انقلابی بودن و فرهنگ اصیل اسلامی دانست.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در مشهد بیان داشت: توفیق خدمت‌رسانی به خلق در روایات از نعم الهی و موجبات رحمت شمرده شده، است همان گونه که امام صادق(ع) فرمودند «بهترین عبادت آن است که انسان برای انجام خدمات توفیق پیدا کند».

وی افزود: مشهد به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و حوزه علمیه کهن و برجسته و دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد جایگاه خاصی دارد و خدمت در آن هم ثواب عظیمی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان با بیان این‌که چهره انقلابی و مذهبی مشهد نه تنها باید حفظ شود بلکه لازم است تقویت شود، بیان داشت: جا دارد شهر مشهد نماد ولایت‌مداری ،انقلابی بودن و فرهنگ اصیل اسلامی باشد، چون این شهر محل زندگی و رشد مقام معظم رهبری بوده و در طول انقلاب و دفاع مقدس هم شهدای بسیاری را تقدیم  کرده از این رو باید این نماد در شهر به صورت کاملا  بارزی  مشاهده شود.

وی با اشاره به جایگاه و قداست ویژه شهر مشهد و این که چهره شهر باید به کلی تغییر پیدا کند، اظهار داشت: در روایت از امام جواد(ع) است که بین این دو کوه حرم پدرم است و باید متناسب با این شانیت فضا سازی شهری صورت گیرد.

حجت الاسلام مشیری خواستار نصب تابلوهایی از کلام اهل‌بیت(ع)، آیات قرآن و سخنانی حکمت آمیز از شهدا و بزرگان در چهارراه‌ها و نقاط حساس و مهم شهر شد و افزود: این حرکت مردم را بیشتر با معارف دینی آشنا کرده و در زندگی روزمره آنان دارای تأثیری فراوان است. همان گونه که تبلیغات بازرگانی مختلف در جای جای شهر به وسعت و کثرت یافت می شود بخش فرهنگی شهرداری و شورای شهر نیز زیر نظر علما به تبلیغ معنوی و تأمین نیازهای روحی و روانی مردم بپردازند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: امام صادق(ع) در کلام دیگری می‌فرمایند «مردم برای زندگی آسوده و امن در هر منطقه‌ای نیاز به فقیه عالم و عادل، طبیب دانا و مدیر خیرخواه و مورد اعتماد دارند» اکنون شورای شهر و شهرداری باید در جهت تأمین این نیاز در مناطق مختلف شهر تلاش کنند.

حجت الاسلام مشیری پرداختن به فرهنگ شهادت را ضروری دانست و ابراز داشت: تبلیغ سخنان ارزشمند شهدا و تعداد شهدا، زن و مرد و نیز تعداد شهدای طلبه و روحانی در سطح شهر امری ممدوح و ضروری است. بزرگداشت مقام والای آنها و عظمت روحی آنها و کارهای بزرگی که انجام داده اند همواره باید بر سر زبان ها باشد.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که باید همیشه رو به جلو حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: مشهد یک بودجه ویژه لازم دارد تا بتواند تغییر و تحول خوبی پیدا کند و نیاز است تا دولت هم کمک لازم را انجام دهد و نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی این را از دولت مطالبه کنند ضمن آن که شورای اسلامی این شهر هم باید کارها و فعالیت‌ها را با سرعت بیشتری پی‌گیری کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6