خداوند دو چراغ وحی و عقل را در اختیار انسان قرار داده است.

توصیه های آیت الله مدرسی به بانوان طلبه
  خداوند دو چراغ وحی و عقل را در اختیار انسان قرار داده و تدبر و تامل در قرآن کریم همچون پلی میان این دو چراغ است.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای مقیم کربلا در دیدار گروهی از بانوان طلبه حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها گفت: خداوند متعال قدرت عظیمی به زن عطا نموده است. زنان باید زندگی زنان نمونه تاریخ را بررسی کنند و بیندیشند که چگونه میتوانند به درجات بالای آنها دست یابند؛ چرا که هر زنی بخواهد میتواند به چنین درجاتی دست یابد.

ایشان خواستار فعال شدن بیشتر زنان در جامعه و عدم توقف زنان در یک سطح محدود شد و خاطر نشان کرد:زن نباید در فعالیت های خود به خانه داری و مراقبت از خانواده بسنده کند، زیرا نقش زن بسیار فراتر از این است.

 آیت الله مدرسی اولین گام در این زمینه را تمسک به قرآن کریم و پس از آن پیروی واقعی از پیامبر و اهل بیت ایشان دانست و خاطر نشان کرد: این کار از طریق بررسی سیره آنها و عمل به فرامین آنها و زیارت مراقد مقدس آنها امکان پذیر است. همه ما باید خود را به قرآن نزدیک کنیم و خود را از حجاب هایی که میان ما و کتاب خدا و تدبر در آن مانع شده رها سازیم. خداوند دو چراغ وحی و عقل را در اختیار انسان قرار داده و تدبر و تامل در قرآن کریم همچون پلی میان این دو چراغ است.

 ایشان افزود: تدبر در قرآن کریم روشی کامل برای دست یابی به انواع معارف و علوم الهی است و ما راه و روشی مؤثر تر و آموزنده تر از روش تدبر در قرآن کریم سراغ نداریم؛ چرا که ما میتوانیم بهترین عبرت ها و پند ها را از قرآن کریم بیاموزیم.

 آیت الله مدرسی درباره فعالیت تبلیغی زنان در جامعه تاکید کرد: بانوان طلبه باید آنچه را که با تحصیل و مطالعه در حوزه های علمیه فرا گرفته اند با استفاده از روش های مختلف تبلیغ منتشر کنند که این کار به سود آنها و جامعه میباشد.

 ایشان ادامه داد: بانوان نمونه تاریخ نقش تبلیغی خود را به بهترین شکل ممکن و همراه با جدیت و اخلاص انجام دادند تا به بالاترین درجات دست یافتند و توانستند خود را در تاریخ جاودانه سازند.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13