فعالیت‌های تبلیغی یک روحانی با نگاه ورزشی

 یک روحانی تبلیغی در کنار فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در روستای علی آباد شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی، در آموزش تکواندو به نوجوانان و جوانان فعالیت داشته و در احداث مسجد و حسینیه، حمایت های مردمی را جذب کرده است.

فعالیت‌های تبلیغی یک روحانی با نگاه ورزشی

حجت الاسلام مهدی حدادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، از احداث چندین حسینیه و مسجد در روستاهای اطراف خبر داد و عنوان کرد: تاکنون به برکت حضور در بین جوانان و نوجوانان و نهادینه کردن ورزش، مذهب و فرهنگ ده حسینیه و مسجد، در روستاهای اطراف احداث شده است، در حال حاضر نیز غسال خانه عمومی علی آباد در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و حسینیه و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی روستا در حال احداث است.

 وی با اشاره به اینکه هزینه های احداث مساجد و حسینیه ها به صورت مردمی تامین می شود، افزود: مسجد روستاهای قره سقال و عرب لو نیز به همت مردم این روستا در دست احداث است.

تربیت مکبران نماز

این مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵۰ نوجوان به عنوان مکبر نماز جماعت در مسجد جامع روستای علی آباد تربیت شدند.

وی افزود: در این طرح دوره های آموزشی تجوید و قرائت به نوجوانان آموزش داده شد که در جذب نمازگزاران به مسجد بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ریحانه النبی روستای علی آباد هشترود، برگزاری محافل قرآنی و ختم گروهی قرآن کریم، اردوهای زیارتی مشهد مقدس و اردوهای سیاحتی و فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف را از دیگر فعالیت های مسجد و کانون این روستا برشمرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه مسجد روستای علی آباد اظهار داشت: کتابخانه مسجد جامع علی آباد دارای ۵ هزار عنوان کتاب می باشد که قرائت‌خانه آن نیز فعال است.

اجرای طرح فلاحت در فراغت

حجت الاسلام  حدادی همچنین از اجرای طرح «فلاحت در فراغت» خبر داد و عنوان کرد: طرح فلاحت در فراغت هر ساله در روزهای پایانی سال در این روستا و روستاهای اطراف برگزار می شود، در این طرح نهال های درخت از سوی مسجد در ۱۵ روستای اطراف توزیع می شود که تاکنون بیش از ۲۰ باغ از این طریق نهال کاری شده است.

روحانی روستای علی آباد هشترود ادامه داد: نهال کاری در محیط روستا، در کنار جداول و قبرستان ها و درب منازل و پاکسازی محیط روستا در ایام پایانی سال به همت اعضای کانون فرهنگی هنری و  اهالی روستا انجام می شود.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =