آیت‌‌الله العظمی سبحانی : دعای تحویل سال را به نیت نزدیک شدن به خدا بخوانید

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: نوروز رسم خوبی است به شرط این که مردم در ملاقات‌ها و سفرهای خود گناهی انجام ندهند و رسانه‌ها هم این موضوع را رعایت کنند. این مرجع تقلید  امروز در آخرین جلسه درس خارج اصول خود در سال ۹۲ که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار داشتند: عید را از آن جهت به این نام می‌خوانند که به معنای بازگشت به قبل خود بوده، در گذشته وقتی آفتاب به برج حمل می‌رسیده به جای اولیه باز می‌گشت آن روز را عید اعلام می‌کردند.

 ایشان  با بیان این که در السنه دینی جمعه را« سیدالایام می‌نامند» گفتند: این هم به دلیل برکتی الهی است که در جمعه‌ها وجود دارد وآن را عید می نامند.

معظم‌له با بیان این که اگر به مفاهیم قرآنی توجه کنیم وقتی برکتی الهی به مردم می‌رسد آن روز عید خواهد بود؛ خاطرنشان کردند: حضرت عیسی (ع) از خداوند خواست مائده‌ای آسمانی برای ایشان و حواریون بفرستد و در ادامه فرمود که من این روز را برای مسیحیان عید اعلام می‌کنم.

حضرت آیت‌الله سبحانی به ویژگی‌های عید نوروز اشاره کردند و گفتند: ویژگی الهی بودن در نوروز وجود ندارد و نمی‌توان آن را نوعی عید اسلامی دانست، ولی رسم خوبی است به شرط این که مردم در ملاقات‌ها و سفرهای خود گناهی انجام ندهند و رسانه‌ها هم این موضوع را رعایت کنند.

این مرجع تقلید تصریح کردند:مراسم تحویل سال نو باید ساده و عاری از گناه باشد ولی امسال مقارن با ایام فاطمیه شده است که باید احترام فاطمیه را هم نگاه داشت

ایشان با تاکید بر خواندن دعای تحویل سال به نیت نزدیک شدن به خداوند و پرهیز از گناه گفتند: هر روزی که گناهی انجام نگیرد لطفی الهی نصیب آدمی شده و عید خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =