تبلیغ دین زمان و مکان ندارد

 ایام نوروز یکی از فرصت های تبلیغی می باشد و مبلغین نباید تبلیغ را صرفا در مساجد و حسینیه ها خلاصه کنند، بلکه زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) و امر به معروف و نهی از منکر در همه جا وجود دارد.حجت الاسلام والمسلمین علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ با اشاره به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه، اظهارداشت: در ایام نوروز حفظ حرمت فاطمیه بر همه لازم است .

وی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون، هدایتگری را اصل اساس طلبگی دانسته و افزود: روحانیت شیعه دارای شئونی است که قضاوت، افتا، تدریس، تهذیب،  تبلیغ و هدایت از جمله آنهاست.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه با اشاره به ابزار های گوناگون تبلیغ دین، افزود: منبر و تبلیغ چهره به چهره  با وجود ابزارهای مختلف تبلیغی، حرف اول را می زنند و روحانیون، توانمندی خود را در این عرصه بخوبی نشان داده اند . .

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که «تبلیغ زمان و مکان ندارد»، بیان داشت: ایام نوروز یکی از فرصت های تبلیغی می باشد و مبلغین نباید تبلیغ را صرفا در مساجد و حسینبه ها خلاصه کنند، بلکه زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) و امر به معروف و نهی از منکر در همه جا وجود دارد .

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: کسی که توانایی تبلیغ دارد، ولی از آن شانه خالی کند، در روز قیامت مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تاکید کرد: باید مراقب بود تا غیرت دینی موجب برهم زدن برنامه های مردم نشود، چرا که برخی مواقع دخالت های بی مورد موجب قطع رحم در جامعه می شود .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =