امام جمعه فریمان:ملت و مسئولان با نگاهی عمیق‌تر به رفتار آمریکایی‌ها بنگرند

خبرگزاری فارس: ملت و مسئولان با نگاهی عمیق‌تر به رفتار آمریکایی‌ها بنگرند
 حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فریمان یکی از مصادیق مهم برای اصول رفتاری معاشرت با دیگران را توجه به انتخاب سبک صحیح در رفتار با همسایگان دانست و اظهار داشت: در زندگى اجتماعى، همسایه مهم‏تر از فامیل انسان است، چرا که همسایه همیشه در کنار انسان است و هر ‏لحظه شب و روز، امکانِ دسترسى به همسایه وجود دارد و این چیزى است که همگى آن را لمس کرده‌‏ایم.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا و روز ملى فناورى هسته‌‏اى، گفت: آمریکایی‌ها از همان ابتدا، انقلاب اسلامی ایران را در تضاد با اهداف استکباری خود می‌دیدند و هیچ وقت حاضر نشدند بزرگترین تحول سیاسی قرن بیستم را که ملت ایران قاطعانه آن را ایجاد کرده‌اند به رسمیت بشناسند.

امام جمعه شهرستان فریمان خاطرنشان کرد: آنها در پی افزایش خط فشار و تهدید هستند و چون می‌دانند آن سوی تهدیدها هیچ اقدام نظامی و عملی وجود ندارد خیلی آرزومندند که این تهدیدها جواب دهد و به دنبال هدفمند کردن تحریم‌های خود هستند.

طباطبایی اشکذری تصریح کرد: از سال ۸۸ این تحریم‌ها زیاد شده است و عملیات اطلاعاتی و سایبری را گسترش داده‌اند و از جریان خاصی در داخل کشور حمایت می‌کنند تا افکار آنها را در داخل نمایندگی کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همانگونه که پیش‌بینی می‌شد مسائل ایران و غرب منحصر به هسته‌ای باقی نماند و کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای در مورد راهبردهای پیشنهادی مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب و ادعا کرد که وضع حقوق بشر در ایران همچنان با نقض نظام‌مند حقوق اولیه ادامه دارد.

امام جمعه شهرستان فریمان یادآور شد: ایران همچنان با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری نمی‌کند و به گزارشگر ویژه ویزای ورود نمی‌دهد، گزارشگری که منابع اطلاعاتی‌اش را تروریست‌ها و منافقین کوردل تشکیل می‌دهند.

طباطبایی اشکذری با بیان اینکه خوب است مردم بصیر ایران چشم خود را بیشتر باز کنند و بهتر ببینند، متذکر شد: بار دیگر برای مردم و جوانان انقلابی آشکار شد که غرب و آمریکا صرفا به دنبال بهانه‌جویی از ایران اسلامی هستند و نمی‌خواهند گامی به نفع مردم ایران دربردارند.

وی اذعان داشت: آیا با وجود اینگونه مسائل بهتر نیست ملت و مسئولان با نگاهی عمیق‌تر به رفتار آمریکایی‌ها بنگریم؟

خطیب جمعه فریمان در پایان عنوان داشت: به نظر می‌رسد تنها استراتژی لبخند پاسخ خوبی به تحقیرها و بی‌ادبی‌های آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران نیست بلکه باید پاسخ لازم و محکمی را به آنان داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =