ترویج مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری در مکتب فاطمی

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%aa%d8%a8-%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%db%8c
امام جمعه چناران گفت: مکتب فاطمی به دختران و زنان ما می‌آموزد که مسئولیت‌شناس و مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران ۱۵ فروردین‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر چناران با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: شخصیت و مکتب حضرت زهرا(س) الهام‌گر اندیشه‌ای سازنده برای انسان‌ها است به گونه‌ای که این اندیشه متعالی و سازنده انسان را به سوی رشد، تعالی و شکوفایی ارزش‌ها و قوای انسانی فرا می‌خواند تا وی برای اسلام و جامعه، فردی مفید و ارزشمند باشد.

خطیب نماز جمعه چناران اظهار کرد: مکتب فاطمه(س) به دختران و زنان ما می‌آموزد که مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشند و بدین نکته اساسی در زندگی خود توجه کنند که هر کسی باید در روز قیامت،‌ پاسخگوی اعمال و استعدادهای خود باشد.

وی با بیان اینکه این بانوی برتر هستی به همه مردم نشان داده است که چگونه می‌توان از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار شوند، اضافه کرد: حیات فاطمه(س) نیز به همه می‌آموزد که تنها در مسیر خدا گام بردارند، برای او زندگی کنند، لحظه‌ای از عمر و استعداد خود را در بطالت و بیهودگی صرف نکنند وبرای زندگی و لحظات خویش برنامه‌ریزی داشته‌ باشند تا لحظه‌ای از مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم غافل نشوند.

حجت‌الاسلام تاجی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) یک الگوی سنت‌شکن بود؛ سنت‌هایی که به طور غلط در جامعه شایع شده و مردم را اسیر و گرفتار خود کرده بود؛ همچنین ایشان تجربه عملی پیامبر(ص) بود و رسول خدا(ص) در وجود او همه سنت‌ها، اصول و برنامه‌های اسلامی را درباره زنان پیاده کرد.

امام جمعه چناران در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا گفت: امام راحل(ره) در پیامی بعد از اعلام قطع رابطه از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا فرمودند: ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم؛ چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است.

حجت‌الاسلام تاجی با تأکید بر اینکه ایران با هیچ کشور و دولتی دشمنی ندارد، اظهار کرد: آمریکا رابطه دوستانه و برابر با ایران را نمی‌خواهد بلکه از دیدگاه ارباب و رعیتی به این امر می‌نگرد و تا زمانی که این روش حاکم باشد و آمریکا از خوی استکباری خود دست نکشد، رابطه با آمریکا معنا ندارد.

امام جمعه چناران با اشاره به برکات قطع رابطه آمریکا با ایران تصریح کرد: این قطع رابطه فرصت را برای جهش علمی و عملی ایران در زمینه‌های مختلف فراهم کرد و باعث شد ایران در بسیاری از زمینه‌ها جزو چند کشور برتر دنیا باشد.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا و غرب علیه ایران گفت: علی رغم حسن نیت ایران در مذاکرات هسته ای چند ماه اخیر و تأیید عملکرد کشور توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، متاسفانه در همین هفته شاهد چند اتفاق تازه بودیم؛ یکی اینکه فرمانده نظامی آمریکا باز هم از گزینه نظامی روی میز سخن گفت و در دادگاهی نمایشی در آمریکا حکم به مصادره ساختمان ۵۰۰ میلیون دلاری متعلق به برخی شرکت‌های ایرانی در این کشور داد.

حجت‌الاسلام تاجی بیان کرد: از سوی دیگر همانگونه که پیش بینی می‌شد، مسائل ایران و غرب منحصر به هسته‌ای باقی نماند، کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای در مورد راهبردهای پیشنهادی مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب و برای تأیید نهایی به پارلمان اروپایی ارائه کرده است.

امام جمعه چناران گفت: بار دیگر برای مردم و جوانان انقلابی آشکار شد که غرب و آمریکا صرفا به دنبال بهانه‌جویی از ایران اسلامی هستند و نمی‌خواهند گامی به نفع مردم ایران بردارند.

وی با اشاره به روز ملى فناورى هسته‌اى نیز بیان کرد: روز ملى فناورى هسته‌اى فرصتى براى قدردانى یکایک ایرانى‌ها از یکدیگر، براى استقامت و پایمردى در مسیرى سخت و دشوار به منظور برافراشتن پرچم کشور بر یکى از قله‏‌هاى‏ بزرگ آرزو و امید ملى بود که همگان آن را تحمل و با سرفرازى از آن عبور کردند.

وی افزود: روز ملى فناورى هسته‌اى، روز مردم ایران است و روزى است که ملت ایران با همدلى، استقامت و پیگیرى آرمان‏‌هاى بزرگ انقلاب اسلامى، به هدفى والا یعنى هسته‏‌اى شدن ایران اسلامى دست یافت در صورتی که کشورهاى قدرتمند دانش هسته‏‌اى را امتیازى انحصارى براى خود مى‏‌دانستند و حتى تصور نمى‌کردند دانشمندان جوان ایرانى با اتکا به دانش و امکانات بومى این انحصار را بشکنند و افتخار عضویت در باشگاه کم تعداد کشورهاى هسته‏‌اى را نصیب خود کنند.

به گفته حجت‌الاسلام تاجی، پیشرفت ایران در عرصه فناورى صلح‌آمیزهسته‌‏اى امروز به مرزى رسیده است که قدرت‏‌هاى سلطه‌جو که زمانى اصرار بر توقف کامل این فعالیت‏‌ها داشتند، امروز حتى از این موضع خود نیز عقب نشسته‌‏اند.

وی بیان کرد: در شرایطى که جمهورى اسلامى ایران تنها هدف خود از غنى‏‌سازى اورانیوم را تولید سوخت اتمى مورد نیاز براى نیروگاه‌‏هاى اتمى و مصارف صلح‏‌آمیز عنوان کرده است، غرب و در صدر آن ایالات متحده آمریکا، هدف از تصویب تحریم‌‏ها علیه ایران را واداشتن این کشور به متوقف ساختن غنى‏‌سازى اورانیوم قرار داده است.

حجت‌الاسلام تاجی تأکید کرد: واقعیت مسلم این است که ساکنان کاخ سفید حتى فعالیت هسته‏‌اى صلح‌‏آمیز ایران را در چارچوب موازین قانونى و بین‏‌المللى نیز قبول ندارند و چنین توجیه مى‌‏کنند که اگر ایران به فناورى هسته‌‏اى دست یابد، این امر به چالش کلیدى سیاست خارجى آمریکا تبدیل خواهد شد از این رو دولت اوباما امیدوار است با متحد کردن جامعه بین‌‏المللى و اعمال فشار، ایران را از ادامه فعالیت‏‌هاى هسته‌‏اى باز دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17