آیت الله مکارم شیرازی در دیدار خانواده شهید خلیلی: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت اهتمام همگان جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار خانواده طلبه شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر، یاد و خاطره این شهید والا مقام را گرامی داشت.

وی با اشاره به نگرانی های مطرح شده در این جلسه مبنی بر بی توجهی به آمران به معروف و ناهیان از منکر، ابراز داشت: بحمدلله اخیرا شرایط تغییر کرده است و امشب نیز مجلس گرامیداشتی از سوی نهادهای مختلف حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می شود و این نشان می دهد که جامعه نسبت به این مساله حساس شده است.

این مرجع تقلید یادآورشد: ما امیدواریم بتوانیم روی این مساله بیشتر فعالیت کنیم و بتوانیم مقدمه ای قرار دهیم برای این که مساله امر به معروف در جامه زنده و تبدیل به یک کار ضد ارزش نشود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که مردم در این گونه موارد باید حمایت کنند و بی تفاوت نباشند، گفت: ما در سخنرانی های خود همواره تذکرات لازم را داده و خواهیم داد و ان شاءالله در درس خارج فردا نیز نکات لازم را بیان خواهیم کرد.

وی خطاب به مادر شهید خلیلی با بیان این که ما به شما تسلیت و تبریک می گوییم، گفت: این اقدام ذخیره یوم المعاد شما و آن مرحوم خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: من به آقای آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه تاکید کردم که اگر این گونه مسائل را با جدیت پیگیری نکنید اولا قوه قضاییه زیر سؤال می رود و ثانیا امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت قرار می گیرد و ایشان نیز تاکید کرد که ما در این زمینه جدی هستیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10