درد دل خانواده شهید خلیلی با مراجع تقلید و علما

روحانی شهید علی خلیلی
 خانواده شهید خلیلی به همراه شماری از روحانیان جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر با حضور در شهر مقدس قم با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مادر شهید علی خلیلی طلبه شهید ناهی از منکر روز سه شنبه در سفر به شهر مقدس قم با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش خانواده طلبه شهید علی خلیلی با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و مصباح یزدی دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام مصطفوی و حجت الاسلام فروزش نیز در این دیدار حضور داشتند و به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام مصطفوی با تاکید بر این که متاسفانه آن گونه که شایسته است، مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی کنند، گفت: بنده مشکل مالی ندارم اما با وجود تخلیه یک چشم، برای من بیست درصد جانبازی ثبت کرده اند و البته بحث ما شخصی نیست و نوع نگاه نادرست مسؤولان باید اصلاح شود.

حجت الاسلام فروزش از دیگر طلاب جانباز این عرصه نیز در این دیدارها طلاب و روحانیان را پیشگام عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و اجتماعی است، اما متاسفانه به نحو شایسته مورد توجه و رسیدگی قرار نمی گیرد.

وی ابراز داشت: ما مردم بسیار خوبی داریم که نسبت به این مسائل بی تفاوت نیستند، اما باید اذعان کنیم که مسؤولانی کم کار و بی تفاوتی در این عرصه داریم.

حجت الاسلام فروزش یادآورشد: چرا باید در نظام اسلامی یک مسؤول و مقام به آمر به معروف و ناهی از منکر بگوید حالا یک کاری انجام داری و چرا داری پیگیری می کنی؟

وی بیان داشت: متاسفانه از سوی برخی مسؤولان انتظامی به ما اعلام شد که داشتن لباس روحانیت را انکار کن.

مادر شهید علی خلیلی نیز در این دیدارها به بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی فرزند خود پرداخت و چگونگی مجروح شدن وی به دست اوباش را تشریح کرد.

این مادر شهید تاکید کرد: متاسفانه مسؤولان ما هیچ کمکی به احیای امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند و متاسفانه بعد از شهادت او تازه به این فکر افتاده اند که برای جانبازی او باید اقدام کنند.

وی از امتناع ۲۶ بیمارستان از پذیرش مرحوم شهید علی خلیلی خبر داد و گلایه ها و درد دل های خود را با مراجع تقلید و علما در میان گذاشت.

مراجع تقلید و علما نیز در این دیدارها یاد و خاطره شهید خلیلی را گرامی داشتند و بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کردند.

گفتنی است، خانواده شهید علی خلیلی به همراه جمعی از جانبازان روحانی عرصه امر به معروف و نهی از منکر همچنین با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز دیدار و گفت وگو کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 2 =