ملت یارانه نگیرید تا فوتبالیست‌ها “پول بی‌حساب”بگیرند!

ثبت نام برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی از امروز آغاز شده که مدام از سوی دولت اعلام می‌شود کسانی که نیازمند نیستند از ثبت نام صرفنظر کنند. جالب اینکه بازیکنان پرسپولیس در فهرستی که به تازگی منتشر شده، رقم‌های چند صد میلیونی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار اسناد مالی پرسپولیسی‌ها و آن هم در شرایطی که مردم ایران با مشکلات کمرشکن اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند واقعا ناراحت کننده است. در جایی که مدام از تمامی شبکه‎ها زیرنویس می‌کنند که مردم از ثبت نام چشم پوشی کنند چگونه است که پول بیت المال آن هم در حد میلیاردی باید به جیب بازیکنانی ریخته شود که عملکرد قابل قبولی هم ندارند.

در فوتبال دنیا مدت‌هاست که بحث خصوصی سازی اعمال می‌شود و این رشته از زیر سایه دولت خارج شده است. در کشور ما هر از چند گاهی بحث آن مطرح می‌شود اما دوباره مسکوت می‌ماند. در حال حاضر در فوتبال انگلستان بازیکنانی هستند که به طور هفتگی حتی بیش از ۲۰۰ هزار پوند دریافت می‌کنند که به پول ما می شود یک میلیارد تومان اما ماجرا کاملا متفاوت است.

اولا اینکه آنها پول‌های خود را از طریق باشگاهداری به شکل اصولی تامین می‌کنند. دوم اینکه بازیکنان فوتبال در سطح حرفه‌ای عملکردی قابل قبول دارند حال آنکه در فوتبال ما وضعیت اسفباری حاکم است تا آنجا که در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا سه تیم از کشورمان در آستانه حذف قرار دارند آن هم در کنار تیم‌های اماراتی، قطری و عربستانی. و سوم اینکه کشورهای آنها تحریم اقتصادی نیستند.

اینکه یک بازیکن پرسپولیس در مصاحبه اش با شبکه های مختلف تلویزیونی از دو میلیارد تومان به عنوان پول توجیبی یاد می‌کند واقعا نمک پاشیدن به زخم میلیون‌ها ایرانی است که خیلی از آنها که اتفاقا فوتبالدوست هم هستند به نان شب محتاجند.

البته وزارت ورزش خود مقصر اصلی این نابسامانی است. تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال فرزندان این وزارتخانه هستند و اگر هزینه‎ای می‌کنند بخشی از آن از طریق این وزارتخانه تامین شده است. اکنون چگونه است که همین وزارتخانه اسنادی را ارائه می‎کند دال بر اینکه بازیکنان فوتبال پول‌های چند صد میلیونی و بعضا میلیاردی دریافت می‌کنند.

وزارت ورزش بیاید به طور جدی موضوع خصوصی سازی را عملی کند تا از کیسه مردم به جیب بازیکنان فوتبال نرود. بازیکنان فوتبال ایران با چیزی که مردم از آنها در زمین‌ فوتبال می‎بینند و با بازیکنان خارجی مقایسه می‌کنند شایسته دریافت این پول‌ها نیستند. کاش این پول صرف زیرساخت‌های فوتبال می‌شد که در این خصوص انگشت اتهام به سوی وزارت ورزش است.

وزارت ورزش باید به طور اساسی نگاهی به عملکرد خود برای آینده داشته باشد و “پول‌های بی‌حساب” را در اختیار باشگاه‎های فوتبال قرار ندهد. برای مردمی که به دلیل فشارهای اقتصادی یارانه بگیر هستند پسندیده نیست که چنین ارقامی را بشنوند یا ببینند. این موضوع بی تردید در جامعه هرج و مرج می‌آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 2 =