آیت‌الله جوادی آملی: سرمایه ملت نباید به دست افرادی که توان مدیریت ندارند بیفتد

 IMAGE633933768234022500حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که فقر موجب شکسته شدن ستون فقرات هر ملتی می‌شود، گفت: سرمایه ملت نباید به دست افرادی که توان مدیریت را ندارند، بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در جلسه درس اخلاق خود که با حضور اعضای شورای عالی استان‌هادر مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ملت جیب خالی داشته باشند چون چنین ملتی نمی‌تواند مقاوم باشد.

وی ثروت ملی را سبب تقویت قدرت و استقامت ملت دانست و ابراز کرد: البته باید به این مسأله نیز باید توجه کرد که سرمایه ملت به دست افرادی که توان مدیریت را ندارند، نیفتد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی معنای فقر را مورد توجه قرار داد و افزود: فقر به معنای عدم ثروت نیست بلکه این این معنا است که قدرت مقاوت نداشته باشیم.

استاد برجسته تفسیر قرآن فقر را موجب شکسته شدن ستون فقرات هر ملتی دانست و اظهار کرد: چنین ملتی از مقاومت به دور است و همانگونه که حضرت علی(ع) فرمودند دچار تملق می‌شوند.

وی کشور را نیازمند نقشه جامع دانست و افزود: با تکیه بر نقشه جامع و برنامه ریزی مناسب می‌توان کشور را به پیش برد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که ملت برای نه گفتن به شرق و غرب باید از هر گونه تملق و چاپلوسی دوری کند، گفت: کشوری همچون ایران که دارای منابع غنی است تحریم‌ها هیچ اثری بر آن نخواهد گذاشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9