آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به یاوه گویی پارلمان اروپا درباره انتخابات ایران: دروغ گویی اتحادیه اروپا درباره مسائل ایران بر همه ثابت شده است

IMAGE634950696518281250
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاه به یاوه گویی‌های پارلمان اروپا، گفت: با وجود این‌که در انتخابات ما همه اقشار مردم حضور داشتند، کسی به نتیجه انتخابات اعتراض نکرد و در سطح بالایی نیز برگزار شد می‌گویند انتخابات ایران را قبول نداریم و این سخن قطعا دروغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار اعضای شورای عالی استان‌ها،‌ با بیان این‌که اعضای شورا در یک برنامه کلیدی جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند،‌ گفت: امیدوارم در سایه لطف الهی و امام زمان(عج) سال پر خیر و برکتی در جهت خدمت به مردم و نظام داشته باشید.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره اهمیت پرهیزکاری، ابراز کرد: پرهیزکاران کسانی هستند که خدا را با عظمت دانسته و غیر خدا در نظرشان کوچک است.

این مرجع تقلید حضرت علی(ع) را مصداق بارز پرهیزکاری دانست و اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمودند؛ اگر تمام آن چیزی که در زیر آسمان قرار دارد به من بدهند تا پوست جویی را از دهان مورچه ای بیرون بیاروم این کار را نخواهم کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه راه آلودن نشدن به گناه را شناخت خدا ذکر کرد و افزود: در چنین صورتی تعریف‌ها و تمجیدها هیچ اثری در ما نحواهد داشت و قطعا با کوچک دانستن غیر خدا گناه در نظر ما کوچک خواهد شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که اعضای شورا نمایندگان مردم هستند، گفت: کار اعضای شورا حل کردن مشکلات مردم و بلند کردن نام نظام جمهوری اسلامی در دنیا است.

وی با تأکید بر این‌که عمل شوراها تبلیغی برای نظام اسلامی است،‌ ابراز کرد: در این زمانی که دشمنان به دنبال نقطه ضعف هستند و کوچک ترین لغزش‌ها را بزرگ می‌کنند کار شما بسیار حائز اهمیت است.

این مرجع تقلید با اشاه به یاوه گویی‌های پارلمان اروپا، اظهار کرد: با وجود این‌که در انتخابات ما همه اقشار مردم حضور داشتند، کسی به نتیجه انتخابات اعتراض نکرد و در سطح بالایی نیز برگزار شد می‌گویند انتخابات ایران را قبول نداریم و این سخن قطعا دروغ است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که هیچ انتخاباتی در اروپا و آمریکا با کیفیتی که در ایران برگزار شده صورت نگرفته است، افزود: در صورتی که انتخابات ما به درستی و قانونی انجام شد این‌گونه سخن می‌گویند اگر لغزشی پیش آید چگونه برخورد خواهند کرد، از این رو همه باید مراقب رفتارهای خود باشند.

وی یکی از مهم ترین عبادت‌ها را خدمت به مردم دانست و گفت: در انجام وظیفه خلوص نیت مسأله مهمی است و باید کارها را تنها برای رضای خدا انجام دهید، همه  برای شما مساوی باشند، دشمن ظالم و حامی مظلوم باشید و با خدمت صادقانه خود به خلق خدا می‌توانید توشه‌ای برای آخرت برگزینید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 4 =