عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تاثیر مثبت موضوع هسته‌ای بر اقتصاد کشور انکارناپذیر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اساسأ موضوع هسته‌ای هیچ نوع تأثیر منفی نه تنها در اقتصاد نداشته، بلکه تأثیر مثبت نیز داشته است؛ ایران کشوری بود که قبل از موضوع هسته‌ای در معرض تهدیدها و هم تحریم‌های متعددی واقع شده بود.
خبرگزاری فارس: تاثیر مثبت موضوع هسته‌ای بر اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در موضوع هسته‌ای باید به چند نکته توجه کرد، اظهار داشت: در کنار پیشرفت در موضوعات مختلف علوم و با توجه به نیازی که کشور به مباحث هسته‌ای، رادیو دارو و غیره دارد، توانسته‌ایم این نیاز خود را بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: ایران در این مسیر با دشمنی جدی از ناحیه استکبار مواجه شده و دشمنان ما با این رویکرد که شما حق دستیابی به این دانش را ندارید، با یک اقدام غیرمنطقی، ایران را در تحریم قرار داده‌اند.

پژمانفر با اشاره به اینکه ما با این کار توانستیم استقلال و عزت خود را که جریان استکبار در مقابل آن قرار گرفته ثابت کنیم، گفت: در این مسیر نشان دادیم جمعیتی هستیم که زیر بار جریان ظلم نرفته و تسلیم ظلم نمی‌شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که امروز حتی بچه‌های کوچک از موضوع هسته‌ای با افتخار، عزت و غرور یاد می‌کنند، تصریح کرد: تجربه نشان داده ایران بزرگ‌ترین مسائل همچون فن‌آوری هسته‌ای، نانو، مباحث موشکی و دفاعی و جنگ را با اتکا به ظرفیت‌های درون حل کرده و توجه به تمام این مسائل ایجاب می‌کند که ما تا این نقطه از مسیر ایستاده‌ و تا پایان این راه نیز پای این موضوع مهم و بسیار اساسی هستیم.

وی با بیان این که چنانچه ما در مقابل آنها ایستادگی نمی‌کردیم، این حرف‌ها پیش نمی‌آمد، بیان کرد: دشمنان برای این که ایران از این موضوع عقب‌نشینی کند، مسائلی را مطرح می‌کنند که لزوم ادامه این مسیر را برای ما روشن می‌کند، به طور مثال شبهه می‌اندازند که در مقابل این هزینه‌هایی که دادید و در مقابل تحریم‌هایی که واقع شد، چه به دست آورده‌اید؟

پژمان فر در خصوص تأثیرات اقتصادی موضوع هسته‌ای بر کشور گفت: اساسأ موضوع هسته‌ای هیچ نوع تأثیر منفی نه تنها در اقتصاد نداشته، بلکه تأثیر مثبت نیز داشته است؛ ایران کشوری بود که قبل از موضوع هسته‌ای هم در معرض تهدیدها و هم تحریم‌های متعددی واقع شده بود.

وی ادامه داد: چنانچه بگوییم آغاز تحریم‌ها در کشور، آغاز فعالیت‌های هسته‌ای بوده و برخی بر این باورند که چنانچه از این موضع عقب‌نشینی کنیم تمام مسائل اقتصادی ما حل خواهد شد، باید گفت آیا در مقابل عدد و رقمی که تا کنون اروپایی‌ها آزاد کرده‌اند، تاثیری متوجه کشور شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران کشوری مقتدر و با توانایی اقتصادی بالا است، یادآور شد: چنانچه بخواهیم بودجه کشور را با مبلغ آزاد شده از دارائی‌های ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم این رقم آزاد شده که بیش از چهار میلیارد دلار است، در مقابل بودجه سالانه کشور که ۲۰۰ میلیارد دلار است رقمی نیست هر چند که تا کنون محقق نشده است.

وی با تأکید بر این که به صداقت آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، تصریح کرد: این مسئله بحثی انحرافی است و اساسأ هیچ‌گاه تأثیری که اروپایی‌ها گفته‌اند نداشته است، در واقع چنانچه آنها به قول خود هم عمل کنند، این ۴ میلیارد هیچ کمکی به اقتصاد ما نخواهد کرد.

پژمانفر با اشاره به اینکه امروز مردم باید متقاعد شوند که این کار به نفعشان است، بیان کرد: تا به امروز به دلیل شیطنت‌هایی که طرف مقابل به خرج داده، مردم ما نه تنها از شروع بحث‌ها اعتمادشان به آنها جلب نشده، بلکه روز به‌ روز سطح بی‌اعتمادی آنان بالا رفته و مطمئناً به راحتی سخنان و وعده‌های پوشالین آنها را نیز نمی‌پذیرند، به واقع چنانچه بخواهند توافقی صورت بگیرد، باید حسن نیت خود را به اثبات برسانند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تا امروز از ناحیه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات به جز سوءنیت چیزی مشاهده نکردیم، افزود: کسانی که از کشور رفته‌ و پای میز مذاکرات نشسته‌اند، بدانند مواضع مردم و رهبری ما در این مسائل چیست، پای آن ایستادگی کنند و مردم نیز با جدیت بایستند و از حقوق مسلم خود سر سوزنی عقب‌نشینی نکنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: چنانچه یک پدافند فرهنگی در مقابل این تهاجمات داشته باشیم و آن این باشد که دائمأ این نمادهای ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی که جان خود را در کف دست گرفته و برای اعتلای کشور اسلامی جانشان را فدا کردند، خواهند دید که چه هزینه‌هایی داده‌ایم.

همایش ملی «حماسه استقامت» تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال جاری به همت سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11