امام جمعه مشهد با اشاره به تلاش برخی جریان‌های خاص برای بدبینی، ناامیدسازی و در نهایت حذف نیروهای ارزشی و انقلابی از مناصب مدیریتی و اثرگذار گفت: این جریان هم‌اکنون در دولت، مجلس و حتی برای انتخابات پیش‌رو بسیار فعال است.

امام جمعه مشهد هشدار داد
تلاش جریان‌های خاص در مجلس و دولت برای طرد و حذف نیروهای ارزشی
خبرگزاری فارس: تلاش جریان‌های خاص در مجلس و دولت برای طرد و حذف نیروهای ارزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع فعالان جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و مجلس خبرگان اظهار کرد: جریاناتی در داخل و خارج از کشور پس از فتنه ۸۸ و قبل از انتخابات مجلس نهم فعال شدند تا طیف خاصی از افراد و جریان‌ها را از صحنه خارج سازند.

وی افزود: این جریان که محور اصلی فعالیت خود را روی کار سیاسی و قدرت‌یابی متمرکز کرده ‌است، مسئله فرهنگ و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز برای آن از منظر سیاسی دیده می‌شود.

علم‌الهدی یادآور شد: این جریانات به دنبال حذف نیروهای ارزشی و انقلابی و طرد آنها از صحنه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی هستند چرا که در صورت ورود یا بقای جریانات ارزشی در مراکز مهم تصمیم‌گیری و اجرایی دیگر مجال فعالیت به جبهه مقابل داده نمی‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این جریان هم‌اکنون در دولت، مجلس و حتی برای انتخابات پیش‌رو بسیار فعال است، افزود: خیز و حرکت این جریان پیش از انتخابات باملاحظه و کند بود اما اکنون بی‌محابا به پیش می‌رود؛ قرار بود این جبهه ارزشی قبل از انتخابات مجلس نهم کنار زده شود.

وی یادآور شد: این جریان به دنبال حذف و طرد نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی از دو طریق است که یکی بدبین کردن نیروهای ارزشی نسبت به اقدامات انجام شده در نظام، دولت، مجلس، سیاست خارجه و در نهایت ناامید کردن آنها و انصراف و کنار کشیدن از ادامه مسیر است.

علم‌الهدی تصریح کرد: راه دوم از طریق بدبین کردن دیگران نسبت به این جریان ارزشی با انگ‌زدن و استفاده از عباراتی نظیر تندرو، غیرمعتدل، افراطی و … است و هر دو این اقدامات در رسانه‌های آنها دیده می‌شود که نمونه آن تعطیلی دو نشریه اصولگرا و ارزشی به بهانه توهین به رئیس جمهور است.

به گفته وی، این در حالی است که در نشریات و سخنرانی‌های خود آشکارا به مقدسات توهین می‌کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این اقدامات و حرکات حتی در مجلس هم دیده می‌شود، افزود: به عنوان مثال اگر لایحه یا طرحی از سوی این جریانات ارزشی مطرح شود بلافاصله با جوسازی و هیاهو حتی کار را به شکایت هم می‌رسانند و با انواع و اقسام برچسب‌ها و انگ‌ها زمینه رأی را از بین می‌برند.

وی افزود: اینها بخشی از همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که عده‌ای می‌خواهند جوانان را نسبت به همه چیز بدبین کنند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی اگر پدافند نداشته باشیم در واقع هیچ نداریم، یادآور شد: رخنه فرهنگی از ناهنجاری‌ها و تهاجم فرهنگی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: جریان‌های فرهنگی و ارزشی در حوزه ارتقای فرهنگی بسیار خوب عمل می‌کنند اما تا وقتی پدافند فرهنگی نداشته باشیم ارتقای فرهنگی بی‌معنا است.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: در جلسه‌ای به وزیر ارشاد گفتم که شما وظیفه خود را در حوزه پدافند فرهنگی اجرا نمی‌کنید و شاید اصلاً اعتقادی به آن ندارید.

وی افزود: جامعه دچار برخی ناهنجاری‌های فرهنگی است و در این شرایط، فعالیت فرهنگی بدون پدافند جواب نمی‌دهد.

علم‌الهدی با انتقاد از عملکرد دانشگاه فردوسی مشهد در دعوت از زیباکلام و سخنان وی در این دانشگاه گفت: این فرد نشان‌دار در یک میزگرد به همراه دو نفر دیگر تمام مقدسات را زیر سؤال برد و اهانت کرد در حالی که در این دانشگاه هم بسیج دانشجویی، هم بسیج اساتید و هم جامعه اسلامی دانشجویان وجود دارد.

به گفته وی، این اقدام اگر با اطلاع مسئولان دانشگاه صورت گرفته که «و علی‌الاسلام والسلام» و اگر بدون اطلاع مسئولان بوده که عذر بدتر از گناه است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه سنگر دفاعی کشور در عرصه مدیریت کشور (دولت)، تولیت فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی، خالی است، افزود: باید برخی اقدامات سلبی نیز در این زمینه انجام شود و به اقدامات ایجابی بسنده نگردد.

به گفته وی، عرصه فرهنگ در برخی موارد به افراد اتوکشیده نیاز ندارد بلکه در برخی عرصه‌ها باید آستین بالا زد و وسط گود رفت.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 1 = 6