تمجید مولوی عبدالحمید از دمکراسی غربی!

آیا مولوی عبدالحمید اجازه می دهد که بجای او یک فرد دیگری از مذهبی دیگر و یا شهر و کشوری دیگری ریاست دارالعلوم زاهدان را بر عهده بگیرد؟!

مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه مسجد مکی زاهدان طی اظهاراتی در همایشی که در مسجد مکی برگزار شد، انتخاب یک آفریقایی تبار «باراک اوباما» به عنوان رئیس جمهور در ایالات متحده آمریکا را نشانه انتخابات آزادانه و بدون تقلب در این کشور دانست و گفت: از این آزادی سیاسی و اجتماعی در آنجا لذت برده و آن را از مصادیق توسعه یافتگی این کشور در این بخش می دانیم.

تمجید مولوی عبدالحمید از دمکراسی غربی! درباره اظهارات جناب مولوی چند نکته وجود دارد که می توان به آن اشاره:

۱- مولوی اسماعیل زهی گفت: امروز دنیایی که خود را توسعه یافته می نامند، ما قبول داریم که اینها در بعضی قسمت ها پیشرفت کرده اند، در سیاست اینها واقعا توسعه یافتگی دارند، وقتی ما می بینیم که در برخی جوامع یک بیگانه هم می تواند رئیس جمهور بشود و رأی بیاورد و تقلبی در کار ندارد و انتخاباتشان آزادانه هست، یک آفریقایی تبار در آمریکا می تواند رئیس جمهور بشود، چیزی که واقعا من لذت بردم از این آزادی در بخش سیاسی و اجتماعی، این واقعا توسعه هست. در بخش صنعت و تولید علم روز هم پیشرفت دارند.

۲- شنیده شده که برخی از نزدیکان مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» ساکن آمریکا هستند و اخیرا یکی از دختران وی به اتفاق خانواده اش پس از سال ها سکونت در آمریکا، به کشور بازگشته است. شاید بتوان گفت برخی از اظهارات و تمجیدات مولوی عبدالحمید از دمکراسی غربی و آمریکایی، تأثیر گرفته از نزدیکانش باشد.

۳- لازم به ذکر است مولوی عبدالحمید در حالی از توسعه سیاسی و اجتماعی در آمریکا تمجید می کند که نقش لابی صهیونیستی و هژمونی رسانه ای آن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین حمایت این کشور جنایتکار از اسرائیل غاصب و جنایت های نظامیان آن در أبوغریب، گوانتانامو، افغانستان، پاکستان و غیره و همچنین حمایت مالی و تسلیحاتی گروهک های تروریستی در بلاد اسلامی را نادیده گرفته که این نشان دهنده میزان غرض ورزی و یا فقر بینش سیاسی و درک نامناسب از اوضاع جهان در بین عناصر شاخص حلقه مسجد مکی است.

۴- پرداختن مولوی عبدالحمید به موضوع آزادی و دمکراسی نشان می دهد که او و هوادارانش احتمالا قصد برداشتن خیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران را دارند.

۵- مولوی به موضوع آزادی علاقه دارد زیرا به نظر او با آزادی و انتخابات آزاد می تواند ورود قدرتمندی به انتخابات مجلس داشته باشد اما فراموش کرده که دفاع وی از آزادی و الگوی رفتاری او بر اساس الگوی دمکراسی غربی است.

۶- او در اظهارات خود تلاش کرده که دانشجویان را تحریک و فعال کند زیرا بررسی های انجام شده نشان می دهد که او در میان دانشجویان به هیچ وجه محبوبیت و هوادار ندارد لذا به نظر می رسد با اظهار نظر درباره آزادی و دفاع از آمریکا تلاش می کند در میان دانشجویان محبوبیت کسب کند.

۷- آیا مولوی عبدالحمید که از دمکراسی غربی و آمریکایی دفاع می کند و آن را نشانه آزادانه بودن می داند، اجازه می دهد که بجای او یک فرد دیگری از مذهبی دیگر و یا شهر و کشوری دیگری ریاست دارالعلوم زاهدان را بر عهده بگیرد؟!

گفتنی است، حلقه مکی طبق سال های گذشته اقدام به برگزاری همایش غیر قانونی دانشجویی در مورخه ۲۱ و ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ تحت عنوان دیدار دانشجویان اهل سنت کشور با علما کرد که البته دانشجویان نسبت به سال گذشته به مراتب تعدادشان کمتر بود و اکثریت حاضران را طلاب علوم دینی زاهدان و عناصر جماعت تبلیغی و تعدادی از اتباع بیگانه غیر مجاز ساکن در زاهدان تشکیل داده بودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 15