خواص مسؤولیت سنگینی در ارتقا فرهنگی جامعه دارند/ غرب لیاقت نرمش ندارد

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی نرمش در برابر دشمنان را در تضاد با شعار اعتدال دولت دانست و گفت: آمریکا و غرب طی اقدامات اخیرشان ثابت کردند که لیاقت نرمش را ندارند بنابراین باید در برابر آنان صلابت و استقامت داشت.

 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  در دیدار محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به این که دولت جدید با شعار اعتدال روی کار آمده است، اظهار داشت: با اقداماتی که اخیرا آمریکا و غربی‌ها علیه ایران از خود بروز داده‌اند ثابت کردند که لیاقت نرمش را ندارند و سوء استفاده می کنند بنابراین باید در برابر آنان از خود صلابت نشان دهیم.

وی با اشاره به آیه«وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ»، گفت: یکی از درس‌های قرآن این است که در برابر دشمنان صلابت و استقامت داشته باشید؛ آنها دوست دارند که شما از خود نرمش نشان دهید؛ طبع مستکبران همواره بر اساس خود بزرگ بینی و زیاده خواهی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سعادت جامعه را منوط به رشد و پیشرفت دانست و گفت: خواص و نخبگان مسؤولیت سنگینی در قبال رشد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه دارند؛ کسانی که به لحاظ علمی، فرهنگی، اطلاعاتی توانایی دارند باید در این عرصه به جد وارد شوند و از همه قدرت و امکانات خود بهره گیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در توضیح رشد سیاسی، گفت: سیاست اسلامی یعنی مدیریت بر اساس مبانی اسلام؛ رعایت عدالت، صداقت، پاکی، احقاق حقوق و همه اینها باید بر اساس کرامت انسان‌ها صورت بگیرد؛ کرامت انسانی با استبداد و استکبار در تضاد است.

وی با تأکید بر این که خواص باید سعی کنند فرهنگ اسلامی در سراسر کشور حاکم باشد، ابراز داشت: مسأله عفاف و حجاب چند سالی است که مطرح می شود اما در عرصه عمل نتایج قابل قبولی نداشته است، باید کاری کنیم که این مسأله عملا در جامعه پیاده شود؛ فعالان عرصه رسانه نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: یکی از آموزه‌های بزرگ مکتب حضرت زهرا(س) روشنگری و تأثیرگذاری در عرصه سیاسی است؛ ایشان احساس کردند بزرگترین درس نبوی که همان پیروی از ولایت بود، به خطر افتاده است بنابراین قیام کرد و تا آخرین لحظه با خطبه‌ها و عملکرد خود مردم را در این زمینه راهنمایی فرمود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تلاش‌های طاقت فرسای آن حضرت را درس بزرگی برای استقامت و رشد بخشیدن به جامعه دانست و افزود: حتی مخفی بودن قبر آن حضرت نیز درس بزرگی است؛ این پرسش مهم به ذهن همگان می رسد که چنین شخصی که دختر پیامبر اسلام بوده و چنان موقعیت بالایی داشته که سوره‌ای در شأن ایشان نازل شده است، چرا قبرش مخفی است؟!






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 7