جامعه ای که امر به معروف را ترک کند رستگار نمی شود

آیت الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: مردم دیندار و بزرگوار ما، مردمان خوبی هستند و کم ملتی پیدا می شود که مانند مردم ما این طور در برنامه ها حضور پر رنگ و با شکوه داشته باشند؛ لذا باید قدر این مردم را دانست و دغدغه ها و نگرانی های آنها در جنبه فرهنگی و اقتصادی مخصوصاً وضع معیشتی را بهبود بخشید و مشکلات را برطرف کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور با تبریک عید بزرگ ولادت بانوی عصمت و طهارت حضرت صدیقه طاهره علیها السلام و تشکر از حاضران در جلسه، تصریح کرد: امیدوارم که توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه باشد تا همه بتوانیم در راه خدمت به اسلام و جامعه اسلامی و رسیدن به مقاصد صحیحی که از اول مطرح کردیم مؤید باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به عنوان اسلامیت جامعه مهندسین افزود: این مسأله اسلامیتی که الحمدلله شما برای خودتان عنوان کرده اید، خیلی مطلب مهمّ و بزرگی است و البته مسئولیت آن هم بسیار زیاد است و توقع از شما این است که در یک مواقعی حتماً اظهار وجود کنید برای دین اسلام، برای حجاب، برای حرف های خلافی که بعضی ها می زنند و نباید بزنند؛ بالاخره باید اشخاص برای خدا موضع خودشان را مشخص کنند.
حضرت آیت صافی کار برای رضای خداوند را رمز موفقیت در همه کارها دانست و بیان کرد: اگر مقصد اصلی ما، رضای خداوند متعال باشد، خداوند کمک و تأیید می نماید. چنانچه می بینید که در این چندساله گرفتاری هایی که برای انقلاب ما درست کردند همه بحمدالله با موفقیت تمام شد و انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد و این همه مشکلات شوخی نبود و مطلب، بسیار با اهمیت و قابل توجه است.

این مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نگرانی های فرهنگی و اقتصادی مردم فرمودند: مردم دیندار و بزرگوار ما، مردمان خوبی هستند و کم ملتی پیدا می شود که مانند مردم ما این طور در برنامه ها حضور پر رنگ و با شکوه داشته باشند؛ لذا باید قدر این مردم را دانست و دغدغه ها و نگرانی های آنها در جنبه فرهنگی و اقتصادی مخصوصاً وضع معیشتی را بهبود بخشید و مشکلات را برطرف کرد، البته ما هیچ وقت مأیوس نیستیم و انشاء الله می توانیم مانند گذشته به فضل خداوند متعال موفق شویم.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عمل به این واجب الهی را مایه رستگاری جامعه دانست و بیان کرد: آن چیزی که سبب رضایت خداوند متعال می شود این است که انسان بتواند دین را تأیید کند و در راه خداوند، امر به معروف و نهی از منکر نماید. مسأله امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است. شما که جامعه اسلامی مهندسین هستید وظیفه تان در این امر سنگین تر است و همان طور که قرآن کریم فرموده است: «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» یعنی باید گروهی از مؤمنان دائماً مشغول امر به معروف و نهی از منکر باشند که رستگاری جامعه به عمل به این وظیفه شرعی است و الّا جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد، روی رستگاری را نخواهد دید.

حضرت آیت الله صافی در پایان این دیدار با قدردانی مجدد از جامعه اسلامی مهندسین کشور، برای توفیق بیشتر آنان دعا کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12