اقتصاد بدون توجه به فرهنگ به جایی نمی‌رسد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد بدون نگاه به فرهنگ به جایی نخواهد رسید.

خبرگزاری فارس: اقتصاد بدون توجه به فرهنگ به جایی نمی‌رسد

آیت‌الله عباس واعظ‌ طبسی طی سخنانی در جلسه هیئت امنای آستان قدس رضوی به تبیین شعار سال تعیین شده از سوی رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در همه مکتب‌ها بین اقتصاد و فرهنگ ارتباط وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند اقتصاد را بدون فرهنگ مورد توجه قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری مؤلفه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در اقتصاد تصریح کرد: باید سعی کنیم مبانی و اصول فرهنگ خودمان همچون اخلاق، تربیت، خصوصیات انسانی، ملاک‌های ارزشی، هنر و وجدان کاری را در اقتصاد به کار گیریم.

واعظ‌طبسی سپس به مقوله عزم ملی اشاره کرد و افزود: باید بدانیم با همه اهمیتی که برای مسائل اقتصادی و فرهنگی قائلیم، امکان ندارد که بدون عزم ملی و اراده یک ملت، به هدف مورد نظر دست یابیم.

این عضو خبرگان رهبری در ادامه ضرورت به‌کارگیری و جذب همه افراد در امور گوناگون را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر ما سمت و سوی یک حزب، خط یا جناح رفتیم، عده‌ای همراه نمی‌شوند و کنار می‌مانند؛ ما می‌توانیم با بیان، رفتار، تصمیمات به‌جا و به موقعی که خواهیم گرفت و با تدبیر درست، اکثر نیروهای موجود را به کار گیریم.

وی ادامه داد: البته شرایط افرادی که تحت هیچ عنوانی حاضر به همکاری نیستند، متفاوت و موضع ما هم نسبت به آنها مشخص است اما بالاخره بیشتر افراد، این کشور را دوست دارند و در کنارش نمی‌توانند به انقلاب هم علاقه‌مند نباشند.

واعظ‌طبسی سپس با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر نیز از عزم ملی قوی برخورداریم، تصریح کرد: به خاطر اتکای به خدا و ملت و همین پشتوانه مردمی است که ما این‌طور محکم ایستاده‌ایم.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به تبیین مقوله مدیریت جهادی پرداخت و گفت: اگر همه اینها وجود داشته باشد، اما یک مدیر به دنبال تشریفات و توسعه دادن امور باشد و بخواهد حوزه مسئولیت خود را گسترش دهد، مشکل درست می‌شود لذا حرکت ما با همین عزم ملی، باید حرکت جهادی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی از مسئولان بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی خواست که توجه به این مسائل را در حوزه‌های کاری خود جدی بگیرند.

واعظ‌طبسی در بخش دیگری با بیان اینکه امسال را سال بسیار مبارکی برای جمهوری اسلامی ایران می‌بینم، ابرازامیدواری کرد؛ امسال، سال غلبه اسلام بر کفر جهانی، سال پیشرفت، ترقی و تعالی و سال وحدت، محبت، صمیمیت و یکپارچگی برای ملت ایران باشد.

تولیت آستان قدس رضوی درباره دلیل این نگاه نیز چنین توضیح داد: ما امسال را با گرامیداشت و بزرگداشت روح مطهر و بلند حضرت زهرا (س) آغاز کردیم و در ادامه آن هم سالروز ولادت ایشان را جشن گرفتیم و انشاءالله از روش، رفتار، منش و سبک زندگی آن حضرت و امیرالمومنین(ع) نیز برای اینکه امسالمان، سالی بسیار درخشان باشد، استفاده می‌کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 3