مسئولان توان خود را جهت توانمندسازی جوانان برای مدیریت جهادی به کار گیرند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مسئولان توان خود را جهت توانمندسازی جوانان برای مدیریت جهادی به کار گیرند.

خبرگزاری فارس: مسئولان توان خود را جهت توانمندسازی جوانان برای مدیریت جهادی به کار گیرند

از مشهد کمال سروی‌‌ها رئیس شورای شهر مشهد مقدس در نشست بنیاد اندیشه‌های راهبردی موج که بعد از ظهر امروز در منزل شهید نقی‌زاده برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه برای مدیریت جهادی نیاز به یک جهش است، اظهار داشت:‌ با یک مدیریت معمولی نمی‌توان کشور را از مشکلات سر راه ایجاد شده نجات داد بلکه نیاز به یک مدیریت جهادی برای مرتفع کردن این مشکلات نیاز است، نمونه آن دوران ۸ ساله دفاع مقدس که با نوع‌آوری و استعداد جوانان به عینه این مسائل را مشاهده کردیم.

وی یکی از مولفه‌های مدیریت جهادی را اعتماد به جوانان دانست و گفت:‌ باید از استعدادها، شور و هیجان جوانان در عرصه‌های مدیریتی استفاده شود.

کمال سروی‌ها افزود: در جلسه اخیری که با استاندارد خراسان رضوی داشتیم گفته شد که باید عناوین و پست‌ها را کنار گذاشت و کار را به صورت اساسی و جهادی انجام دهیم که یکی از مصادیق آن بسترسازی برای نخبگان که عملی پسندیده است، می‌باشد که در راستای مدیریت جهادی باید این عمل را سرلوحه کار خود و سایر مسئولان قرار دهیم.

رئیس شورای شهر مشهد اجرای طرح‌های مختلف در شهر را با تفکرات فعلی ناممکن خواند و بیان کرد: اگر برنامه‌ای درست ارزیابی نشود هیچ کاری به صورت مفید و ارزنده انجام نخواهد شد. نمونه‌ آن تشریفات مزایده و مناقصه با آیتم‌های مختلف که متضاد با مدیریت جهادی است می‌باشد. در این راستا باید همه توان خود را بگذاریم و با یک فکر برتر و بسترسازی مناسب برای نیروهای توانمند به دور از رانت‌خواری و موضوعات حاشیه‌ای مشکلات استانی و شهری را مرتفع سازیم.

کمال سروی‌ها با اشاره به اینکه امید در افراد توانمند کمرنگ و یأس و ناامیدی جایگزین آن شده بیان کرد: باید در مدیریت جهادی از یک سو محیط را برای افراد توانمند مهیا کنیم و از سوی دیگر باید افراد توانمند خود با به اثبات برسانند تا این اشخاص در هر حوزه‌ای که توان و تخصص دارند طرح‌های خود را در مدیریت شهری اعلام و سپس به اجرا گذارند، در این رابطه اعتباراتی نیز در شورای شهر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مدیریت جهادی ساعات کار معنا ندارد و باید بگذاریم افراد توانمند و شایسته کار کنند این در حالی است که در واقعیت این کار انجام نمی‌شود و با این کار فعالیت‌های خود را ضایع می‌کنیم؛ این یک آفت مهم در مدیریت است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: اکثر مدیریت‌هایی که در بعضی از ارگان‌ها به وجود می‌آید در مدیریت جهادی معنا ندارد.

در حاشیه این نشست کارشناس مذهبی در مورد مدیریت جهادی گفت: مدیر جهادی مدیریت خود را عامل پیشرفت می‌داند و باید در فضای جهادی نیز رشد کرده باشد و امید به پیروزی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نظافت گفت: مدیران جهادی باید برای رضای خدا کار کنند نه برای رضای مردم زیرا در مدیریت معمولی مدیران نگران انتخاب‌شان در دوره‌های بعد هستند اما مدیر جهادی به فکر این است که هر کاری که انجام می‌دهد چه در مدت کوتاه و چه بلند برای رضایت خداوند انجام وظیفه کند.

وی گفت: از ویژگی‌های مدیریت جهادی عشق، انگیزه و دردمندی است که باید در این راستا خون دل خورده باشد، همچنین جهاد عرصه معرفت یافتن و رشد مجاهد است.

وی فراموش کردن شعارهای داده شده توسط مدیران را یکی از آفت‌های مدیریت خواند و بیان کرد:‌ شعارزدگی امری است نامطلوب اما خود شعار به نوبه خود خوب است زیرا باعث سنجش افراد می‌شودد اما این شعار در زمان عمل باید تبدیل به اجرا شود.

نظافت مدیریت جهادی را عاقل و ریسک‌پذیر دانست و گفت:‌ ترس در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد و به گفته امیرالمؤمنین (ع) انسان از هر چه می‌ترسد باید خود را در آن بیندازد و مدیران جهادی باید تمام زندگی‌شان را برای رسیدن به آرمان و هدف‌شان بسیج کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 15