همه می‌گویند برای حجاب باید کار فرهنگی کرد ولی کاری نمی­کنند

شبکه قرآن
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: بر نیروی انتظامی حمله می­کنند که در رابطه با عفاف و حجاب نه تنها مشکل گشا نیست که مشکل نیز ایجاد می­کند در صورتی که نیروی انتظامی تنها به وظیفه خود عمل کرده است.

به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز دربرنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با موضوع عفاف و حجاب که چند هفته­ای است در این برنامه به آن پرداخته شده است گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب وظایفی تعیین شده است اما بسیاری از دستگاه‌ها به این وظایف خود عمل نمی­کنند.

 وی با بیان این مطلب که در حال حاضر گاهی در شمال شهر تهران نه شاهد بد‌ حجابی بلکه شاهد بی­حجابی هستیم اظهار داشت: بسیاری به نیروی انتظامی که طبق قانون به وظایف خود در رابطه با عفاف و حجاب عمل می‎کند حمله می­کنند و می­گویند که نه تنها گشت ارشاد مشگل گشا نیست بلکه مشکل نیز ایجاد می­کند، در حالی که بنده معتقدم که نیروی انتظامی و گشت ارشاد به وظیفه قانونی خود عمل می­کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همه می­گویند باید کار فرهنگی کرد، وزارت ارشاد، وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و حوزه­ها وظیفه دارند کار فرهنگی بکنند تا جایی که نیازی به ورود نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب نباشد اما چرا در حال حاضر که این قدر وضع حجاب بد است به نیروی انتظامی حمله می­کنند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: ما چندین بار وزیر ارشاد، وزیر کشور و وزاریی را که در رابطه با عفاف و حجاب مسئول هستند را در مجلس خواسته­ایم اما همه بهانه گیری کرده و هر کدام مسئولیت را بر گردن دیگری انداخته‌ است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: واقعیت این است که در نهادها و سازمان­ها به وظایف خود در رابطه با حجاب به خوبی عمل نکرده­اند باید از آن­ها بخواهید که در برنامه حضور پیدا کنند و پاسخگو باشند و اگر حاضر نشدند در برنامه حضور پیدا کنند حتما این موضوع را به اطلاع مردم برسانید.

در ادامه این درخواست نماینده مجلس از برنامه فصل نو هادی ربیعی، مجری برنامه ضمن ابراز ناراحتی بیان داشت: ما بسیاری از افراد را برای حضور در برنامه دعوت کرده‌ایم اما دعوت ما را نپذیرفتند از جمله این افراد معاون رئیس جمهور در امور بانوان بوده است که در برنامه ما حاضر نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین بنی هاشمی نماینده حوزه‌های علمیه در صدا و سیما در ادامه برنامه اظهار داشت: حجاب مبحثی دینی و علمی است که هم دانشمندان دینی و هم دانشمندان حوزه علم به آن ورود پیدا کرده‌اند، به طوری که فقهای امامیه و عامه همگی به این موضوع به تفصیل پرداخته‌اند و در طول ۱۴ قرن تمامی علمایی که باید در این موضوع ورود پیدا می­کردند در این حوزه وارد شده و اطلسی را برگرفته از احادیث پیامبر و سخنان ایشان تهیه و تدوین کرده­اند.

وی بیان داشت: مجریان امر، سیاستمدارانی که باید تدبیر کنند و حاکمانی که باید از دستگاه­های اجرایی مدد بگیرند و رسانه­ها باید ازاین اطلسی که فقها و دین پژوهان تهیه و تدوین کرده­اند استفاده کنند و در این میان مهم­ترین کسانی که می­توانند این مطالب را به کار ببرند مجموعه­ها و نهادهای فرهنگی کشور هستند.

حجت الاسلام بنی هاشمی ادامه داد: ما باید طعم شیرین حجاب را چه به مردان و چه به زنان بچشانیم و این تنها وظیفه روحانیت نیست بلکه همه باید در این امر مؤثر باشند یکی از این سازمان‌ها مرکز آمار ایران است این سازمان می­تواند سؤال کند که اقبال جوانان به حجاب در ایران و در کشورهای دیگر به چه صورت است.

وی ادامه داد: در دانشگاه ‌آمریکا برای نوع پوشش به صورت ریز اعمال سلیقه شده و یا در ترکیه آمار نشان می­دهد که روز به روز افراد باحجاب بیشتر می­شوند بنابراین همین آمارها و ارائه آن ها نیز می‌تواند کمک زیادی در رابطه بحث عفاف و حجاب داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم طعم و حلاوت شیرین حجاب را به کام مخاطب بچشانیم و این مسلما کار نظامی و نیروی انتظامی نیست.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: باید از افراد و شخصیت­های مهم از جمله اصحاب قلم و هنرمندان برای الگوسازی در رابطه با حجاب برای جوانان استفاده کرد و قسمتی از این الگوسازی نیز بر عهده صدا و سیماست.

زیارت جامعه کبیره یادگاری امام هادی(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی صدیقی گفت: زیارت جامعه کبیره که در میان زیارت‌های دیگر جامعیت دارد به مکان و امام خاصی تعلق ندارد بلکه می­توان آن را در هر مکان و برای زیارت تمامی ائمه خواند.

امام جمعه موقت تهران در برنامه باران که شب گذشته به مناسبت شهادت امام هادی(ع) از شبکه قرآن و معارف سیما بر روی آنتن رسانه ملی رفت بیان داشت: خداوند بعضی از انبیاء را در کودکی به نبوت منصوب می­کرد تا روشن شود که مسأله نبوت اکتسابی نیست بعضی امامان هم در کودکی به امامت منصوب می­شدند.

حجت الاسلام کاظمی صدیقی اظهار داشت:  اولین امامی که کودک بود و به ولایت منصوب شد امام محمدتقی(ع) بود و دومین امام نیز که در کودکی به امامت منصوب شدند امام هادی النقی(ع) بود که در ۸سالگی پدرشان به شهادت رسیدند و آن زمان بود که به امامت منصوب شدند.

 حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه گفت: وقتی امام محمدتقی(ع) در بغداد به شهادت رسیدند امام هادی(ع) در مدینه بودند اما اطرافیان امام دیدند که امام هادی گریه می­کنند و اشک می‌ریزند وقتی دلیلش را از امام پرسیدند فرمودند: در خودم عالمی را دیدم که قبلا نداشتم و این همان عالم ارتباط امام با خداوند و آغاز امامت ایشان بود.

حجت الاسلام کاظمی صدیقی افزود: رمز به امامت رسیدن بعضی امامان در کودکی هدایت بشر است زیرا با این موضوع دل مومنان قرص و برای معاندین هم اتمام حجت خواهد شد و این به این خاطر است که همگی یقین می­کنند که این موضوع در دست غیب است و امام(ع) بلندگوی خداوند است.

وی با بیان این که زمان امام هادی(ع) از نظر جو سیاسی خفقان ترین زمان­ها بود تصریح کرد: متوکل عباسی خباثت و رذالتش کم از یزید و ابن زیاد نداشت به گونه­ای که اگر کسی نام فرزندش را علی می­گذاشت خانه را بر سرش خراب می­کرد امام هادی(ع) در این فضای خفقان کشتی دین را از این پیچ خطرناک به خوبی عبور داد.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) با نصب وکلا و انتخاب نمایندگانی هوای شیعیان خود در سراسر جهان اسلام داشتند که حضرت عبدالعظیم نیز از جمله نمایندگان مدال دار امام(ع) بود.

وی در رابطه با فضیلت و جایگاه زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت در میان زیارت­ها جامعیت دارد و این جامعیت هم از نظر بیان زوایای مقام امامت است و هم از نظر اسرار امامت.

وی در پایان بیان داشت: این زیارت یادگاری امام هادی(ع) است و  اختصاص به مکان و امام خاصی ندارد مرحوم مرعشی در وصیت نامه خود دارند که حداقل هفته­ای یک بار زیارت جامعه کبیره بخوانید، آقای بهجت نیز وقتی به حرم حضرت معصومه(س) می­رفتند زیارت جامعه کبیره می­خواندند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3