/شیعیان حق ورود به مدینه ی منوره ندارند/ادامه تلاش‌ها برای درگیری مذهبی در عربستان /همراهی برخی چهره‌های وهابی و جریان القاعده برای اخراج شیعیان از عربستان

پس از ایجاد کمپینی برای اخراج شیعیان از مدینه منوره گروه‌هایی از وهابیون و القاعده در تلاش هستند تا با ادعای شرک شیعیان آنها را از شبه‌جزیره عربستان اخراج کنند.
خبرگزاری فارس: همراهی برخی چهره‌های وهابی و جریان القاعده برای اخراج شیعیان از عربستان
 

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، چند روزی است خبرهایی در رسانه‌های عربستانی منتشر می‌شود که نشان از تلاش القاعده برای انتقال درگیری با شیعیان از سوریه، لبنان و عراق به عربستان سعودی دارد تا شکست خود در این کشورها را به نحوی جبران کند.

جریان‌های وهابی در این زمینه هفته پیش کمپینی ضدشیعه را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کردند که تحت عنوان «حسینیات _ شرک _ بالمدینه» تلاش می‌کند شیعیان مدینه منوره را از آنجا اخراج کند.

اما گویا این تنها محدود به شیعیان مدینه منوره نشده و گروه‌هایی از وهابیون و القاعده در تلاش هستند تا با ادعای شرک شیعیان آنها را از شبه‌جزیره عربستان اخراج کنند.

در همین راستا خبرگزاری فرانسه در خبری که امروز منتشر کرد اعلام کرد سازمان جدیدی با عنوان «گردان‌های زرقاوی در بلاد حرمین» با هدف هدف قراردادن اقلیت شیعیان در عربستان سعودی تشکیل شده است.

در بیانیه این سازمان جدید تروریستی که بر روی توئیتر منتشر شده است آنان خواستار اخراج «مشرکان» شده و صریحا از کلمه «رافضی‌های مجوس» که منظور شیعیان است نام برده‌اند.

آنان در بیانیه خود به رزمندگان خود اعلام کرده‌اند که عملیات‌های جهادی علیه «رافضان مجوس» را آغاز کنند و هر کس که از آنها دفاع و حمایت کرده، هتل‌هایی که در آنها ساکن هستند و اتومبیل‌های آنان را مورد هدف قرار دهند.

عزام القحطانی که رهبری این گروه را برعهده دارد چهره‌ای ناآشنا در این بین است اما در توئیتر خود عنوان کرده است که هدف قراردادن حسینیه‌ها مرحله اول عملیات گردان‌های زرقاوی است.

بنابر این گزارش تحلیل‌گران معتقدند این سازمان تروریستی جدید رابطه‌ای با مسئولان داعش دارند و نگاهی گذرا به اکانت توئیتر آنها این امر را نشان می‌دهد به علاوه اینکه نام خود را از «ابومصعب الزرقاوی» موسس حقیقی داعش گرفته‌اند.

این در حالی است که بسیاری از چهره‌های مستقل در عربستان سعودی از این اقدامات نگران هستند و سعی کرده‌اند اقداماتی در این باره انجام دهند.

یکی از این افراد «دکتر عبدالرحمن الوابلی» نویسنده و روزنامه‌نگار است که روز گذشته(جمعه) مقاله‌ای با عنوان «طائفه‌گرها از کشور ما و با کشور ما چه کار دارند؟» در یکی از روزنامه‌های رسمی عربستان منتشر کرد اما این روزنامه بخش مهمی از مقاله وی را که مربوط به مخالفت با کمپین «حسینیات _ شرک _ بالمدینه» را حذف کرده است.

وی که با پایگاه خبری اشاره در عربستان سخن می‌گفت از اینکه مقاله وی تقطیع شده است انتقاد کرده و گفته است: آنان در برابر کسانی که به دنبال طائفه‌گری و نشر تفکر تروریستی هستند سکوت می‌کنند و اینگونه به آنها امنیت می‌دهند.

به گزارش فارس، این اقدامات و همراهی برخی چهره‌های وهابی و جریان القاعده برای خروج د






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 10