آیت الله نوری همدانی: تبلیغ باید متناسب با مقتضیات زمان باشد/ جهان اسلام چشم به انقلاب ما دارد

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نیز از سنگر مساجد تربیت و به جبهه‌ها اعزام شدند، گفت: معتکفین امروز مانند همان جوانانی هستند که دیروز در صحنه نبرد بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ار مراجع تقلید  در دیدار مبلغان اعزامی ایام اعتکاف، تقویت معنویات، ایمان، عقاید و اخلاق اسلامی در اجتماع را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: اعتکاف یکی از مصادیق ارتقای معنویت است.

وی افزود: اگر روحیه معنوی مردم نبود انقلاب اسلامی در همان قدم اول متوقف می شد؛ در جبهه‌های نبرد نیز حفظ و تقویت روحیه رزمندگان را پیش می برد؛ باید مردم را آماده جهاد نگاه داشت و با بهره‌مندی از وصایا و خاطرات شهدا فرهنگ شهدات را ترویج کرد؛ معتکفین امروز همان جوانانی هستند که دیروز در صحنه نبرد بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تلاش در راستای تقویت وحدت میان شیعه و سنی را یکی از وظایف مبلغان خواند و گفت: دنیای استکبار با طرح‌های شیعه هراسی و اسلام هراسی می خواهند ما را از بین ببرند؛ اختلاف شیعه و سنی اسلام را تضعیف و دشمنانش را تقویت می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وظیفه تعلیم، تربیت و ارشاد مردم از سوی مبلغان، ابراز داشت: مردم شما را در لباس علمای بزرگ پیشین می بینند و شما را راهنمای خود می دانند؛ این که می فرمایند العُلَماءَ وَرَثَهُ الأنبِیاءِ یعنی باید همان گونه که انبیاء بامهربانی، تواضع، دلسوزی و کریمانه برای حل مشکلات مردم تلاش می کردند، علما نیز باید این راه را ادامه دهند.

وی با تأکید بر این که تبلیغ اسلام باید متناسب با مقتضیات زمان باشد، گفت: ما اکنون در برهه حساسی از زمان زندگی می کنیم، دنیای اسلام چشم به انقلاب ما دارد این فرصت وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است، بنابراین تبلیغ در این دوران حتی از زمان طاغوت نیز سخت‌تر است.

این مرجع تقلید با بیان این که روحانیت باید همواره برای رشد و ارتقای علمی خود تلاش کند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) فرمود از پدرم شنیدم برای علمای شیعه ما جوایزی در نظر گرفته شده که از سوی خدا به ایشان اهدا می شود، این کرامات متناسب با علم افراد است یعنی هر اندازه علم فرد بیشتر باشد بهره بیشتری می برد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 10