توسعه حوزه‌ها و تربیت مبلغان راهی مناسب برای مقابله با فعالیت‌های ضد دینی است

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای فراوانی به زبان فراسی علیه تشیع فعالیت می‌کنند، گفت: توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین از راه‌های مقابله با این هجمه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه، وجود حوزه‌های علمیه را مبارک خواند و گفت: حوزه علمیه در هر جایی از کشور که بنا شود موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با دین است.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم حوزه‌های علمیه در زندگی مردم،‌ ابراز کرد: یکی از وظایف مهم حوزه حفاظت از دین مردم در برابر هجمه‌های دشمنان است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای فراوانی به زبان فراسی علیه تشیع فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین از راه‌های مقابله با این هجمه‌ها است.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور، ابراز کرد: این‌که در قم روحانی فراوان باشد اما در نقاط دیگر از کمبود روحانی رنج ببریم مناسب نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی تشکیل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه را اقدامی مثبت دانست و گفت: امروز بسیاری از مساجد کشور فاقد روحانی هستند و باید برای این مسأله چاره اندیشی کنیم.

وی با بیان این‌که پشتیبانی علمی از مدارس علمیه سراسر کشور امری ضروری است، افزود: مدیریت حوزه باید در زمینه تأمین اساتید برای مدارسی که ساخته می‌شوند تلاش کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به امام جماعت شدن غیر روحانی در برخی از مساجد، گفت: اگر آن فرد غیر روحانی عادل باشد این مسأله اشکالی ندارد اما اگر همچنان ادامه یابد به غیر روحانیون ناشناخته هم تسری می‌یابد.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به روند پیشرفت پزشکان در کشور، ابراز کرد: قبل از انقلاب ۲۰ هزار پزشک داشتیم اما امروز این تعداد به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است از این رو تعداد روحانیان و مبلغان دینی ما نیز باید افزایش یابد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =