ترویج فرهنگ زکات بستری برای گسترش ازدواج آسان در جامعه

حجت الاسلام قرائتی
عضو شورای زکات کشور با بیان این که بیست درصد از پول زکات باید در صرف نیازهای ضروری جامعه شود، گفت: زکات با حمایت دولت می تواند ازدواج جوانان را آسان کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، عضو شورای زکات کشور امروز در همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه و اهمیت پرداخت زکات در جامعه با بیان این که برای زکات دادن منتظر دعوت نباشید و به این فریضه الهی عمل کرده و به دیگران انتقال دهید، گفت: کلمه زکات و برکت ۳۲ بار در قرآن کریم به کار رفته است پس می توان فهمید که زکات برکت است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به بخل و تلف شدن اموال در زندگی اظهار داشت: زکات انسان ساز است و با دادن زکات بند بخل از انسان جدا شده و اموال انسان تلف نمی شود.

وی با بیان این که ۸۰ درصد پول زکات برای فقرا خرج می شود، گفت: ۲۰ درصد باقیمانده باید در جاهای ضروری و صرف نیاز جامعه و عموم مردم شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت ازدواج در زمان کنونی گت: دو سوم دین مربوط به شهوت و یک سوم مربوط به غفلت است که داروی شهوت ازدواج و داروی غفلت نماز است.

وی با بیان این که بعد نیاز به اکسیژن، آب و غذا هیچ نیازی با ارزش تر و با اهمیت تر از ازدواج نیست، تصریح کرد: با ازدواج دانشجویی موافق نیستم بلکه باید ازدواج ها دبیرستانی شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: پول زکات با حمایت دولت می تواند مسأله ازدواج را آسان و مشکلات ازدواج را حل کرد.

طلاب باید مفسران قرآن باشند

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر دوره آموزشی تفسیر قرآن طلاب تاکید کرد و گفت: طلاب باید به عنوان ادامه دهندگان مکتب امام صادق(ع) مفسر قرآن باشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به تربیت طلاب علوم دینی، انجام نهضتی در این خصوص را خواستار شد و افزود: این امر می تواند در انتشار مناسب علوم دینی در جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین وجود ۱۸۰ طلبه برای شهر ارومیه را بسیار اندک خواند، تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه ‌ریزی صحیح یک نهضت برای آموزش طلبه‌ ها داشته باشیم و در این زمینه بسیار موفق عمل کنیم.

وی با بیان این که راه صحیح دعوت به نماز باید آموخته شود، گفت: نماز اسرار بسیار زیادی دارد که باید آن‌ها را شناخت و برای تبیین برکات نماز در جامعه کوشش کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر جدی گرفتن قرآن از سوی عموم مسلمانان اظهار داشت: باید قرآن را جدی بگیریم و با آن آشنایی کاملی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: برای انس و الفت با قرآن و نهج البلاغه نیازی به امکانات نیست و همت لازم است.

عضو شورای زکات کشور با اشاره به لزوم آموزش قرآن و اهمیت پرداخت زکات گفت: هر مدیر و پرسنل نهادها از اختیارات خود به منظور آموزش قرآن و ترویج فریضه دینی به کارکنان خود استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: باید نهضتی برای قرآن موزی به وجود آید و تنها در مدرسه از آن به عنوان کتاب درسی استفاده نشود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه شعبان و رمضان تصریح کرد: رمضان ماه نزول قرآن است پس به قرآن رجوع کنید چرا که قرآن پاسخگوی سؤالات شما در همه زمینه ها است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان ازدواج، نهضت قرآن آموزی، تقویت زکات، تفسیر قرآن، استفاده از وضعیت جغرافیایی مناسب را از جمله مسایل قابل توجه خواند.

گفتنی است، همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان غربی همزمان با شورای اداری استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 14