انتقاد آیت‌الله العظمی صافی از کم توجهی رسانه‌ها به مهدویت

انتقاد آیت‌الله العظمی صافی از کم توجهی رسانه‌ها به مهدویت

 

 

 

 

 

 آیت الله صافی با تاکید بر این که در مسأله مهدویت عمل مهم است نه حرف و شعار، گفتند: انتظار به معنای واقعی، یعنی عمل به دستورات حضرت ولی عصر(عج) که باید در جامعه محقّق شود.

  این مرجع تقلید، در دیدار اعضای پژوهشکده مهدویت و دست اندرکاران برگزاری دهمین همایش دکترین مهدویت، با تقدیر از کسانی که در راه اعتلای امر حضرت ولی عصر(عج) خدمت می کنند، اظهارداشتند: مسأله امر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و اعتلای آن و توجه دادن مردم به مقام مقدس و ولایت عظمای آن حضرت، بسیار با اهمیت است و کسانی که در این راه خدمت می کنند، کار بسیار با عظمتی انجام می دهند.

*منتظران بااخلاق باشند

ایشان با اشاره به موضوع دهمین همایش دکترین مهدویت با عنوان “مهدویت و اخلاق”، بیان داشتند: ابعاد مختلفی در مسأله مهدویت مطرح است که مهمترین و محور همه آنها، ‌اخلاق مهدوی و ولائی است، یعنی مردمی که ادّعای انتظار حضرت را دارند و خود را منتظر ایشان می دانند، باید به اخلاق آن حضرت متخلّق بوده و برای دیگران الگو و نمونه باشند، چون هر چه اخلاق اسلامی در جامعه پر رنگ تر شود، اسباب ظهور بیشتر خواهد شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با بر شمردن برخی از ویژگی های مهمّ منتظران حضرت، افزودند: یکی از ویژگی های مهمّ منتظران واقعی، اهتمام به برپایی احکام مقدّس اسلام و امر به معروف و نهی از منکر است. اگر شخصی نسبت به خلاف شرع هایی که اتفاق می افتد، بی تقاوت باشد، نباید ادّعای منتظر بودن داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد انتظار و وظایف منتظران، یادآور شدند: در مسأله مهدویت و انتظار، حرف مهم نیست، بلکه آنچه که اهمیت دارد، عمل است. انتظار به معنای واقعی، یعنی عمل به دستورات حضرت ولی عصر(عج) که باید در جامعه محقّق شود.

معظم له تاکید کردند: کسانی که بیشتر به امر ترویج دین و امر به معروف و نهی از منکر اهتمام دارند منتظران واقعی آن حضرت هستند.

*رسانه‌ها همت کنند

ایشان همچنین با انتقاد از کمرنگ بودن مسأله مهم مهدویت در رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب، با توصیه هایی به نویسندگان، گفتند: باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد و به موضوعات مختلف مهدویت بنا به اهمیت آن پرداخت. متأسفانه مسأله مهدویت و انتظار که مهمترین مسأله اسلامی است جایش در نوشته ها و رسانه ها کمتر است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که مردم نباید هیچ گاه ذکر و نام حضرت را فراموش نکنند، خاطرنشان کردند: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) در نصایح خودشان همیشه می فرمودند “در سخنرانی ها و مواقع مختلف نام حضرت را ببرید و هیچ گاه ذکر ایشان را فراموش نکنید”.

ایشان در پاسخ به این که آیا شبهات جدیدی در باب مهدویت وارد شده است که نیاز به تحقیق داشته باشد، بیان داشتند: اهل بیت(ع) و بزرگان ما، در مسأله مهدویت، چیزی را فروگذار نکرده اند و اگر شبهه ای هم باشد گر چه به لفظ و بیان جدیدی وارد شده ، جواب آن را علما و بزرگان قبلاً داده اند.

*توجه به اشعار مهدوی

معظم له با اشاره به اشعار مهدوی و قدرت تأثیر گذاری آن بر مردم، تصریح کردند: رشته های مختلفی در مسأله مهدویت وارد شده اند که از آن جمله اشعاری است که در این باره سروده شده. بزرگان ما اشعار بسیار زیادی در این باب دارند؛ از جمله مرحوم شیخ بهائی که قصیده بسیار زیبا و با اهمیتی دارند و بنده آرزو دارم که خداوند به حقیر توفیق دهد آن قصیده را از حفظ داشته باشم و تکرار کنم.

این مرجع تقلید در پایان، توصیه ای هم به جوانان منتظر داشتند و گفتند: جوانان عزیز بدانند که انتظار به اسم و لفظ نیست، بلکه باید در حقیقت منتظر باشند و ارتباط با آن حضرت را محکم کنند و هیچ گاه حضرت را فراموش ننمایند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، رئیس موسسه آینده روشن و دبیر دهمین همایش دکترین مهدویت، برنامه های این کنگره بین المللی را تشریح کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =