مدیرجهادی هیچ‌ توقف و سازشی را نمی پذیرد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مدیران جهادی کسانی هستند که به اهداف انقلاب و نظام اعتقاد دارند، گفت: در فضای مدیریت جهادی هیچ‌گونه توقف و سازشی وجود ندارد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ویژگی‌های حداقلی یک مدیر جهادی اظهار داشت: در فضای مدیریت جهادی باید افرادی باشند که به اهداف اعتقاد داشته باشند و در راه رسیدن به آنها هیچ‌گونه توقف و سازشی نداشته باشند.

وی با تأکید بر این که مدیر جهادی باید همه تلاش خود را برای دست‌یابی به اهداف معطوف کند، گفت: محدودیت‌هایی در مسیر ممکن است وجود داشته باشد باید به آنها بی توجهی کند؛ البته در کنار همه این ویژگی‌ها علم، آگاهی و معرفت نیز باید وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مدیرت جهادی را نوعی فرهنگ دانست و اظهار داشت: کسی که در فضای جهاد قرار می گیرد دنبال این نیست که تمامی مقدمات برای رسیدن به اهدافش فراهم شود و سپس اقدام خاصی انجام دهد بلکه حتی اگر شرایط فراهم نباشد او تلاش کرده و نتیجه کار را تعقیب می کند تا از مرز مقدورات حداقلی عبور کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی‌های مدیریت جهادی افزود: چنین شخصی خود را محدود به یک فضا و امکانات موجود نمی کند؛ تلاش می کند امکانات را مهیا کند و به هر صورتی که شده خود را به آن اهداف بلند برساند.

حجت الاسلام پژمان‌فر با اشاره به ویژگی‌های متفاوت مسائل فرهنگی نسبت به مسائل دیگر، گفت: مسائل فرهنگی پیچیدگی‌های فراوانی دارد بنابراین بدون شناسایی تمام عوامل تأثیرگذار در یک حرکت فرهنگی امکان مدیریت آن وجود ندارد؛ اما در مسائل دیگر برای برون رفت از بحران‌های پیش رو به راحتی می توان اقداماتی را انجام داد.

وی افزود: پس از شناسایی همه عوامل مؤثر در یک موضوع فرهنگی دومین گام این است که سعی کنیم تا حد امکان عوامل را کنار هم قرار دهیم و برای رسیدن به یک هدف فرهنگی به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ شاید نتوانیم همه عوامل درونی و بیرونی را شناسایی کنیم اما باید تلاش کنیم بیشتر عوامل را بیابیم، این کار در مسائل فرهنگی نتایج بهتری را ایجاد می کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جنس انقلاب ما فرهنگی است،‌ گفت: طبیعی است که ما نتوانسته‌ایم بر اساس شاخص‌های فرهنگی بسیاری از تهدیدهایی که در مقابل جمهوری اسلامی ایران بود را تبدیل به فرصت کنیم اما در بسیاری از مسائل نیز موفق بودیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ۸ سال جنگ تحمیلی را تهدید بزرگی بری کشور دانست و ابراز داشت: ما با رویکرد فرهنگی دادن به این جنگ توانستیم آن را از جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس کنیم؛ اگرچه جنگ آسیب‌هایی نیز به جامعه ما وارد کرد اما از سوی دیگر فرصتی برای رشد قابل توجه جامعه در این عرصه را بوجود آورد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با رویکردی فرهنگی توانستیم از حضور گروهک‌ها و عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی برای ارتقای بینش مردم در عرصه سیاسی داخلی و خارجی استفاده کنیم.

حجت الاسلام پژمان‌فر یادآور شد: در طول این ۳۵ سال همه تهدیدها، ‌تحریم‌ها و فشارهایی که از سوی دشمنان وجود داشت را توانستیم با کمک عوامل فرهنگی از جمله فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، مقاومت و ایستادگی کنار زده و از آن شرایط عبور کنیم؛ برای موفقیت در این عرصه‌ها باید این فرهنگ را تقویت کرد.

وی با بیان این که امروز نیز برای عبور از مشکلات داخلی به فرهنگ احتیاج داریم، گفت: ما به عنوان ام القرای جهان اسلام برای برون رفت جوامع مختلف از این بحران‌ها باید مدلی را ارائه بدهیم؛ فرهنگ می تواند به عنوان مهم‌ترین ابزار ما باشد همان گونه که فرهنگ ایثار و شهادت جمهوری اسلامی در لبنان، غزه، سوریه و بسیاری از نقاط دنیا کاری کرد که آنها نیز بتوانند در مقابل دشمنان بایستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حل بحران‌های داخلی به ویژه مسأله اقتصاد را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور دانست و تصریح کرد: بدون توجه به رویکرد و ابعاد فرهنگی مؤثر در این مسائل نمی توان این مشکلات را حل کرد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در شعار امسال موضوع اقتصاد را در کنار فرهنگ مطرح فرمودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =