تحویل انقلاب به آیندگان از وظایف مهم ما است/ وضعیت حجاب در شأن کشور اسلامی نیست

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات فراوانی کشیده و خون‌های زیادی ریخته شده است، گفت: ما باید به خوبی انقلاب را حفظ کرده و آنرا به آیندگان تحویل دهیم.

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای کاروان روح‌الله استان فارس،‌ از وضعیت حجاب و عفاف در کشور انتقاد کرد.

وی با بیان این‌که برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات فراوان کشیده و خون‌های زیادی ریخته شده است، ابراز کرد: ما باید به خوبی انقلاب را حفظ کرده و آنرا به آیندگان تحویل دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که مردم در ابتدای انقلاب صمیمیت و مهربانی بیشتری با هم داشتند، اظهار کرد: متأسفانه امروز دعواهای مختلف جای آن صمیمیت‌ها را گرفته است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امروز همه باید به وحدت و اتحاد داخلی توجه کنند و بدانند که موفقیت کشور در گرو همین اتحاد و همدلی است.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن دنیا را بازیچه خواند و افزود: متأسفانه امروز در دنیا می‌بینیم که دعواهای فراوانی سر قدرت می‌شود و همه این مسأله را که دنیا جای ماندن نیست را فراموش کرده‌اند یا به آن اعتقادی ندارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت انجام عمل صالح در دنیا تأکید کرد و گفت: تنها عمل صالح است که می‌تواند انسان را در آخرت نجات دهد و سعادتمند کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که کارهایی که برای رضای خدا انجام شود ماندگار است، گفت:‌ امروز می‌بینیم که از علما با نیکی یاد می‌شود و این مسأله به خاطر ای است که آنها از خود عمل صالح به یادگار گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: در قرآن نیز به این مسأله اشاره شده که هر کاری برای رضای خدا انجام شود باقی می‌ماند و هرگز از بین نخواهد رفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه انسان به احکام و دستورات الهی تأکید کرد و گفت:‌ برخی از مردم برای منافع مادی خود هزینه‌های فراوانی می‌پردازند اما وقتی سخن از پرداخت حمس و زکات به میان می‌آید به خاطر ضعف اعتقاد از آن خودداری می‌کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11