حضور «کلی جیمز کلارک» در مشهد پذیرفتنی نیست / هشدار نسبت به اقدام جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: حضور «کلی جیمز کلارک» در مشهد پذیرفتنی نیست / هشدار نسبت به اقدام جهاد دانشگاهیعضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حضور «کلی جیمز کلارک» در مشهد پذیرفتنی نیست، نسبت به اقدام جهاد دانشگاهی هشدار داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر لطفی در خصوص حضور «کلی جیمز کلارک» در پایتخت معنوی ایران، اظهار داشت: در روزهایی که مردم ایران عزادار سالگرد امام خمینی (ره) هستند و همچنین در حالی که یکی از یاران وفادار امام راحل در بستر بیماری هستند، حضور یک فرد معلوم‌الحال قابل توجیه نیست.

وی خاطرنشان کرد: حضور وی برای سخنرانی در حالی که طرفدار همجنس‌گرایی و مخالف حکومت دینی است در شهر مشهد آن هم با حضور در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) غیرقابل قبول است.

عضو شورای شهر مشهد تصریح داشت: من به جهاد دانشگاهی هشدار می‌دهم که دیگر از این موارد تکرار نشود که ما ناچار به واکنش‌های قانونی و هم واکنش‌های عمومی و حزب‌اللهی مردم خواهیم بود.

گفتنی است؛ صبح امروز قرار بود «کلی جیمز کلارک» فیلسوف لیبرال آمریکایی ضمن حضور در کارگاه فلسفه دین در دانشگاه فردوسی مشهد به ترویج عقاید خود بپردازد که با اعتراض دانشجویان این جلسه برگزار نشد.

اعتراض دانشجویان به حضور وی در پایتخت معنوی ایران به پایان نرسید و عصر امروز در تجمعی در میدان ۱۰ دی روبه‌روی مهمانسرای جهاد دانشگاهی اعتراض خود را نسبت به حضور و دعوت وی توسط جهاد دانشگاهی اعلام کردند.

شایان ذکر است؛ «کلارک»، مدافع حقوق همجنس‌بازان است و برای ادعای خود توجیهات دینی فراهم می‌کند. هنگامی که اوایل اسفندماه ۱۳۹۲ رئیس جمهور اوگاندا قانون ضد همجنس‌گرایی را امضا کرد، «کلارک» در نامه‌ای‌ سرگشاده به مسیحیان با عنوان «به افراد همجنس‌باز آسیب می‌زنید و این درست نیست»، به قوانین کشورهای اسلامی مانند اوگاندا و نیجریه، علیه همجنس‌بازان حمله کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 11