مبلغان مناطق سنی نشین وحدت را به صورت عملی اجرا می‌کنند

IMAGE634950696518281250
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دعوت به وحدت را یکی از امتیازات بزرگ مبلغان مناطق سنی نشین خواند و گفت: شما با جمع کردن پیروان دو مکتب در زیر یک سقف و یک نماز جماعت توانسته‌اید وحدت را به صورت عملی اجرا کنید.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار مبلغان مناطق محروم و سنی نشین کشور، با تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: برنامه‌هایی که مبلغان مناطق محروم در پیش گرفته‌اند بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

وی با اشاره به معانی حیات و ممات در قرآن، حیات معنوی را مهمترین حیات دانست و ابراز کرد: طبق آیات قرآن انذار مردم حیات معنوی است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً»، اظهار کرد: تمام کسانی که در راه تبلیغ مردم حرکت می‌کنند احیا کننده بوده و مردم را به سوی حیات معنوی دعوت می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ در مناطق سنی نشین، گفت: مبلغانی که در چنین مناطقی مشغول تبلیغ هستند مرزداران مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که سرنوشت انسان‌ها در ایام جوانی رقم می‌خورد، افزود: مبلغان می‌توانند به بهترین شکل روی جوانان برنامه ریزی کنند و اسباب هدایت بیشتر آنها را فراهم آورند.

وی دعوت به وحدت را یکی از امتیازات بزرگ مبلغان مناطق سنی نشین خواند و ابراز کرد: شما با جمع کردن پیروان دو مکتب در زیر یک سقف و یک نماز جماعت توانسته‌اید وحدت را به صورت عملی اجرا کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر این‌ برنامه‌ها برای بزرگان نیز اجرا شود تحولی در جهان اسلام به وجود می‌آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایات پرونده‌ انسان‌ها را پس از مرگ بسته دانست و اظهار کرد: تنها کسانی که علمی از خود به جا گذاشته باشند که دیگران از آن نفع ببرند، کسانی که صدقه جاریه‌ای از خود به یادگار گذاشته و کسانی که فرزند صالحی تربیت کرده‌اند پرونده آنها باز است و برایشان حسنه نوشته می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که کار شما مبلغان هر سه موارد را در بر می‌گیرد،‌ گفت: باید قدر نعمت الهی احیا، تعلیم و تربیت بندگان که نصیب شما شده را بدانید و به خوبی از آن استفاده کنید.

وی با بیان این‌که سعی کنید کار شما توسعه کمی و کیفی پیدا کند، ابراز کرد:‌ این اقدامات یکی از ذخائر یوم‌القیامه شما است؛ سعی کنید افرادی را به این برنامه‌ها دعوت کنید تا انشاء‌الله موج برنامه‌های تعاون اسلامی در مسأله تعلیم و تربیت همه جای کشور را گرفته و در بیرون از کشور نیز توسعه یاید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =