هشدار مراجع تقلید نسبت به جریانات خزنده فرهنگی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی

دیدار نماینده ولی فقیه در ایرانشهر با مراجع و علما
مراجع تقلید و علما در دیدار نماینده ولی فقیه در ایرانشهر با تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی، نسبت به جریانات خزنده فرهنگی و اختلاف افکنی این جریان ها بین شیعه و سنی هشدار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر با آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مقتدایی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارهای جداگانه، نماینده مقام معظم رهبری در ایرانشهر گزارشی مبسوط از وضعیت اقتصادی – معیشتی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان ایرانشهری و منطقه جنوب شرق کشور ارائه داد. گزارشی از بیانات آیات عظام تقلید در ادامه می‌آید:

آیت‌الله وحید خراسانی با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به جریانات خزنده فرهنگی و اختلاف افکنی این جریانات بین شیعه و سنی گفت: مسئولان اجرایی مراقب دیدگاه و عملکرد خود در این زمینه باشند. حتی توصیه می‌کنم در دیدگاه و عملکردشان تجدیدنظر کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، بر ضرورت توجه ویژه به امور معیشتی و اقتصادی مردم منطقه تأکید کرد و گفت: وضعیت فرهنگی منطقه باید تقویت شده و در این زمینه باید با اعزام روحانیون به منطقه، حوزه‌های علمیه را تقویت نماییم. ایشان همچنین نسبت به حل این مسایل قول مساعد دادند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار اظهار داشت: هر چه در توان داریم برای ارتقاء سطح کیفی و کمی امورات مخصوص به ایرانشهر اقدام کرده و جماعتی از روحانیون را برای تبلیغ اسلام به ایرانشهر و منطقه اعزام خواهیم نمود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ما به شما افتخار می‌کنیم که در خط مقدم وحدت شیعه و سنی به عنوان نماینده ولی فقیه در حال خدمت صادقانه هستید ان شاءالله حضرت زهرا(س) دلتان را شاد کند.

آیت‌الله مقتدایی نیز در این دیدار تاکید کرد: نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، توجه ویژه به حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی است و فزونی وحدت از دغدغه‌های ما است. جلسه‌ای با طلاب و فضلای سیستانی خواهیم گذاشت و نیازهای منطقه را در قالب اتاق فکر طرح و حل خواهیم کرد. استحضار داشته باشید که اولویت رسیدگی به مشکلات کشور، در اولویت اول استان سیستان و بلوچستان بوده و هست و ما توجه به محرومیت‌های منطقه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی نیز به منظور تقویت اوضاع منطقه در زمینه‌های مختلف، موارد مورد نظر امام جمعه ایرانشهر را خدمت حضرت آیت‌الله سیستانی مطرح و برای حل مسائل و مشکلات مطروحه قول مساعد داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =