امر به معروف و نهی از منکر ستون حکومت اسلامی است

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تلاش همگانی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار مهم و ستون حکومت اسلامی محسوب می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از نیروهای هوا فضای سپاه،‌ بر ضرورت توجه به آیات الهی تأکید کرد و گفت: اگر هر انسانی به اندازه فهم خود از آیات الهی بهره ببرد جامعه از گناه دور می‌شود.

وی آشنایی با قرآن را سبب نورانیت انسان خواند و ابراز کرد: توجه به قرآن و آیات الهی سبب نورانیت و برکت انسان در زندگی می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: متأسفانه این فریضه الهی امروز در جامعه ما فراموش شده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در میان خانواده‌ها و جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تلاش همگانی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار مهم و ستون حکومت اسلامی محسوب می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به خاطر عدم توجه و فراموشی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که امروز مردم جهان گرایش به دین اسلام پیدا می کنند، افزود: با وجود این مسأله درست نیست که مردم جامعه ما از دین فاصله بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان، گفت: مؤمن واقعی کسی است که به آیات الهی عمل کند و آنها را در زندگی روزمره خود اجرا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از مشکلات دور می‌کند، ابراز داشت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از خطرات مصون می‌دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 14