گرایش خانواده ها به سمت محدودیت فرزند، چالشی فرهنگی است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش خانواده ها به سمت محدودیت فرزند، چالشی فرهنگی است، از این رو می بایست آسیب های آن بررسی شود و راهکاری مناسب با آن ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در همایش جوان و خانواده که به همت مؤسسه زوج ایرانی برگزار شد، گفت: یکی از مزایای خانواده های پر جمعیت این است که فرزندان کارگروهی را تجربه کرده و مسؤولیت پذیر می شوند.

وی با بیان این‌که سیاست های حمایتی و تشویقی برای افزایش جمعیت باید لحاظ شود، افزود: در طرح جمعیت و تعالی خانواده، موارد تشویقی فراوانی در نظر گرفته شده است، از جمله این‌که موانع رشد جمعیت در قالب این طرح بررسی شده است.

حجت‌الاسلام پژمان فر اظهار کرد: ایران از فرهنگ غنی برخوردار است، ما در زمینه های تربیتی داشته های فراوانی داریم که بهره مندی از این اصول تربیتی، برای جامعه راهگشا است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تقویت اعتقادات مردم، سبب کثرت جمعیت می شود، گفت: گرایش خانواده ها به سمت محدودیت فرزند، چالشی فرهنگی است، از این رو می بایست آسیب های آن بررسی شود و راهکاری مناسب با آن ارائه داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ضرورت احیای اصول تربیت دینی اشاره کرد و گفت: جامعه با هجمه های متعددی از سوی دشمن روبرو است؛ از این رو عملکرد مشاوره های دینی حائز اهمیت است.

حجت الاسلام مهدی واعظ موسوی، کارشناس مسائل خانواده نیز در ادامه این نشست، گفت: خانواده های پر جمعیت با وجود این‌که فرزندان بیشتری دارند، اما نسبت به خانواده های کم جمعیت، مشکلات و دغدغه کمتری دارند؛ چرا که در خانواده های پر جمعیت، فرزندان متعهد و مستقل تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که تحدید نسل اثر مستقیم بر تربیت نسل گذاشته است، اظهار کرد: متأسفانه فرایند تربیتی تغییر کرده که نتیجه آن مطالبه گری فرزندان شده است، در حالیکه جوانی موفق است که متعهد و مسوؤلیت پذیر باشد.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این‌که والدین در تقویت سطح سازگاری فرزندان نقش بسزایی دارند، گفت: بالا بردن سطح سازگاری، از مهارت‌های سبک زندگی است و عدم سازگاری زوجین با یکدیگر، از جمله علت های افزایش طلاق است که ریشه آن در فرایند تربیتی نادرست است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 12