آیت الله یزدی در دیدار اعضای هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین: تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین پاسخ به مطالبه رهبر انقلاب بود

jameh modaresin-l_54773
آیت الله یزدی : در جلساتی که رهبر معظم انقلاب با جامعه مدرسین داشته‌اند موضوع ساماندهی اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم مورد تاکید ایشان بوده است و بر همین اساس جامعه مدرسین این مجمع را تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دیدار و گفت وگو کردند.

دیدار اعضای هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با آیت الله یزدی

در این جلسه ابتدا حضرت حجت الاسلام فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تقدیر و تشکر از حضور آیت الله یزدی در جلسه انتخابات هیئت رئیسه مجمع عمومی، به برگزاری اولین جلسه هیئت رئیسه مجمع اشاره کرد و ابراز داشت: آئین نامه تشکیل جلسات هیئت رئیسه مجمع، در اولین جلسه طرح و مورد تصویب نیز قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مجمع عمومی و هیئت رئیسه آن، در سایه جامعه مدرسین و سیاست های آن حرکت خواهد کرد و ما در این راه از افراط و تفریط به دور خواهیم بود.

در ادامه این نشست، سایر اعضای محترم هیئت رئیسه مجمع عمومی؛ ضمن تشکر از برگزاری این نشست، به نکاتی از جمله استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین، ایجاد الفت و همدلی بین اساتید، حمایت از جامعه مدرسین در همه مقاطع و متقابلا حمایت جدی جامعه مدرسین از مجمع عمومی اشاره کردند.

سپس آیت الله یزدی ضمن تقدیر و تشکر از هیئت رئیسه مجمع عمومی ضمن رهنمودهای خود، تصریح کرد: اولا مساله مجمع عمومی در حقیقت با اشاره مقام معظم رهبری و جزو مطالبات جدی معظم له می‌باشد و در جلساتی که با جامعه مدرسین داشته‌اند موضوع ساماندهی اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم مورد تاکید ایشان بوده است و بر همین اساس جامعه مدرسین این مجمع را تشکیل داد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه افزود: باید از رهنمودهای مراجع عظام تقلید استفاده شود و حتما ارتباط خودتان را با مراجع معظم حفظ نمایید و این مطلبی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد. شما باید لا و نعم درحوزه داشته باشید. مسائل را رصد کنید اگر در حوزه مساله ای پیش آمد آن را بررسی کنید. درمسائل نباید بی تفاوت باشید نسبت به کشور و منطقه اگر به مساله ای برخورد کردید که باید موضع گیری کنید؛ موضع بگیرید.. نسبت به مباحث حوزوی باید اصلاحاتی انجام شود و شما در این باره طرح و برنامه ارائه نمایید.

وی در پایان تاکید کرد:«بنده به عنوان یک طلبه حوزه – که افتخار می‌کنم در این حوزه بزرگ شده ام – در خدمت شما هستم و در موفقیت این مجمع، هر کار که از دستم ساخته باشد دریغ نخواهم کرد.»






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11