انقلاب جهانی امام زمان(عج) با کارهای فرهنگی به پیش می‌رود

%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86(%d8%b9%d8%ac)-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b1%d9%88%d8%af

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بنای قیام و ظهور حضرت مهدی(عج) بر انجام کارهای فرهنگی نهاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، شب جمعه در مراسم نیمه شعبان با بیان این ‌که مهم ترین کار امام زمان(عج) پس از ظهور انجام کارهای فرهنگی است، گفت: ولی عصر(عج) از سیره جد بزرگوارشان پیروی می‌کنند، پیامبر(ص) نیز بیشتر کار فرهنگی انجام دادند.
وی افزود: نباید به نسل کنونی چنان القا کرد که وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند، تنها خون ریزی و جنگ به راه می‌اندازند، در حالی که کار اصلی ایشان کارهای فرهنگی است، از این‌رو مردم فوج فوج به اسلام رو می‌آورند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وظایف افراد نسبت به امام زمان(عج)، اظهار داشت: شناخت امام زمان(ارواحنا فداه) از مهم‌ترین وظایف افراد است،‌ در روایت آمده «اگر فردی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است».
وی ادامه داد: امام زمان(عج) همانند خورشید پشت ابری هستند که به ما فیض رسانده و ما می‌توانیم از نور وجودیشان بهره ببریم.
قرائتی با بیان این‌که دنیا به سبب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ارزش و اعتبار دارد، بیان داشت: در روایت آمده «اگر ولی خدا در زمین نباشد، زمین اهل خود را می‌بلعد».
وی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف ما در برابر معصومان به ویژه ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) این است که نام فرزندان خود را مهدی بگذاریم.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این‌که هر یک از خانواده‌ها یک فرزند خود را وقف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) کنند، گفت: اگر فرزندی به طلبگی علاقه دارد، خانواده‌ها مانع رفتن او به حوزه نشده و او را به این کار تشویق کنند.
وی ادامه داد: امروز برخی از رشته‌های دانشگاه اشباع شده‌‌اند، در حالی که حوزه‌های علمیه به طلبه نیاز داشته و ما اکنون در کشور کمبود طلبه داریم، البته خوشبختانه از ده‌ها کشور جهان در قم طلبه داریم.
قرائتی انتظار فرج را از دیگر اعمال شیعیان در عصر غیبت خواند و بیان داشت: منتظر ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) نباید اهل زندگی سلطنتی بوده و رشوه خوار و رباگیر باشد.
وی افزود: منتظر واقعی کسی است که عمل صالح داشته و سهم امام(علیه السلام) را پرداخت کند، بدون پرداخت سهم امام نمی‌توان منتظر بود.
رییس ستاد اقامه نماز کشور، تبعیت و پیروی از فقیه واجد شرایط را از دیگر وظایف منتظران برشمرد و اظهار داشت: در زمان غیبت باید دست خود را در دست ولی واجد شرایط که اهل عمل صالح و مخالف هوای نفس است، بگذاریم.
وی یادآور شد: همچنین نباید فریب عرفان‌های نوظهور و منحرف را بخوریم، حق نداریم گوش به فرمان خواب باشیم.
قرائتی در پایان سخنان خود خواستار مطالعه کتاب‌های اصیل و معتبر درباره امام زمان(عج) از سوی مردم شد و اظهار داشت: نبی‌اکرم(ص ) می‌فرمایند «قرآن و عترت لحظه‌ای از یک‌دیگر جدا نمی‌شوند».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12