تذکر جالب آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری به استاندار آذربایجان شرقی

حضرات آیات نوری همدانی و شبستری
حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری نسبت به سخنان استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای اداری استان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله مجتهد شبستری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، در پی حمایت استاندار از احمد کسروی و تقی زاده به اظهارات وی واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای اداری استان که در بیت امام جمعه تبریز و با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع  تقلید و آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همچنین مسؤولان استان همراه بود، به تشریح سبقه تاریخی و جایگاه استان در فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور پرداخت.

جبارزاده با بیان این‌که این استان مهد پرورش فقها و بزرگانی چون حضرات آیات انگجی، میرزا اسماعیل متحد، شهیدی، حجت کوه‌کمری، خویی، امینی، طباطبایی، سیدحسن الهی، مدرس خیابانی، عباسقلی چرندابی، سلطان القرایی، علامه جعفری و میرزا کاظم مجتهدشبستری بوده است، گفت: تبریز از دیرباز یکی از قطب های تجاری و صنعتی کشور بوده است.

وی همچنین از سیدحسن تقی‌زاده و احمد کسروی با عنوان مفاخر آذربایجان یاد کرد و گفت: اینها افرادی بودند که «لا نظیر له» هستند؛ البته توجهی به این مساله نداریم که در چه قالب فکری و گروهی بودند. این سخن استاندار آذربایجان شرقی با واکنش و پاسخ صریح و جدی حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری نماینده مقام ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در سخنانی با اشاره به این سخن جبارزاده اظهار داشت: در اسلام علم هدف نیست، بلکه وسیله است، معلوم است که اگر این علم به دست کسروی ها و تقی‌زاده ها بیفتد با آن چه خواهند کرد!

همچنین آیت الله شبستری گفت: استاندار محترم فرمودند آقایان کسروی و تقی زاده «لا نظیر له» هستند، اما این جمله ایشان ادامه دارد و آن این که کسروی و تقی زاده «لا نظیر له فی الخباثه» بودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10