توصیه‌های آیت‌الله نوری همدانی به مسؤولان/ مدیران نسبت به ترویج فرهنگ دینی اهتمام جدی داشته باشند

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: پست و مقام در واقع عاریتی چند روزه است، از این رو چه خوب است که با رعایت انصاف، عدالت، موازین و اصول فضیلت از این فرصت برای خدمت و اندوختن ذخیره آخرت استفاده شود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: پست و مقام امانتی دست شماست تا به مردم خدمت کنید.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولیت اصول خاص خود را دارد، گفت: سه نوع مسؤولیت داریم؛ مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی که هر یک به نوبه خود دارای وظایف و حساسیت های خاص خود است، در کل اول باید خودمان را ساخته و به علم، ایمان و اخلاق مسلح شویم سپس برای تحقق مسوولیت اجتماعی گام برداریم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که احساس مسؤولیت در قبال وضعیت برادران دینی و مسلمان، جزو اصول مسلم اسلامی است، تصریح کرد: بنابر احادیث و روایات معتبر وارده هرکس به کار و مشکلات مسلمانان حساس نباشد، مسلمان نیست، البته با این توضیح که مرزهای جغرافیایی مهم نیستند، بلکه در اسلام مرزها فقط ایمان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه که در آن حضرت علی(ع) اصول حکومت‌داری را به مالک اشتر سفارش کرده اند، افزود: حضرت در آن نامه خطاب به مالک اشتر بر تربیت صالح مردم سفارش داشته و بر مردم‌داری، حسن معاشرت، اخلاق اسلامی و تواضع در برابر مردم تأکید کرده است.

وی در ادامه به تشریح اصول مدیریت در اسلام پرداخت و اظهار داشت: پست و مقام در واقع امانتی چند روزه است، از این رو چه خوب است که با رعایت انصاف، عدالت، موازین و اصول فضیلت از این فرصت برای خدمت و اندوختن ذخیره آخرت استفاده شود.

این مرجع تقلید مسؤولیت در حکومت اسلامی را توفیق بزرگی برای مدیران دانست و خاطرنشان کرد: قبول مسؤولیت در نظام اسلامی بایستی با تکریم شعائر اسلامی همراه باشد، در حقیقت مدیران باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف در ادارات حساس باشند و فرهنگ ولایی را ترویج کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رهبری در نظام اسلامی پرداخت و با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره بقره اظهار داشت: خداوند متعال از اول خلقت هیچگاه زمین را از رهبر و امام بی نصیب و خالی نگذاشته و نخواهد گذاشت که این امر نشان از اهمیت رهبری در زندگی انسان ها دارد.

وی خواستار قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی شد و گفت: لطف الهی بود که یک عالم فقیه، مجاهد، فریادگر و با صلابتی چون امام خمینی(ره) بپاخاست و علیه رژیم طاغوت ایستاد و انقلابی را به پیروزی رساند که امروز شما مسؤولان باید قدرشناس نعمت ولایت و انقلاب باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 10