آیت‌الله علوی گرگانی: کوتاهی مسؤولان در مسائل فرهنگی قابل قبول نیست

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نباید در مسائل دینی تساهل و تسامح داشته باشیم، گفت: برخی در سخنرانی‌های خود تسامح می‌کنند و به گونه‌ای سخن می‌گویند که با نظام اسلامی ما سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، در دیدار مسؤولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، با تأکید بر این‌که در زمینه مسائل فرهنگی کوتاهی‌هایی از سوی مسؤولان صورت می‌گیرد،‌ گفت:‌ ما بیش از این در زمینه مسائل فرهنگی مسؤول هستیم و باید تذکراتی در این زمینه به مسؤولان داده شود.

وی با اشاره به نامگذاری‌های مختلف ماه‌ها از سوی ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد: این مسأله نشان دهنده اهمیت ماه‌ها از نظر معصومان(ع) دارد و باید جوانان را نسبت به این مسائل مطلع کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه کار مسؤولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جذب جوانان دانست و اظهار داشت: باید با اقدامات عملی جوانان را با دین و آموزه‌های اسلامی آشنا کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که تنها با زبان نمی‌شود جوانان را علاقه‌مند به دین کرد، افزود: جوانان از رفتارهای ما الگو برداری می‌کنند و باید مراقب رفتار و منش خود باشیم.

وی یکی از اقدامات مهم روحانیت را دور کردن مردم از گناه و معصیت خواند و گفت:‌ نباید طوری رفتار کنیم که زمینه برای بی بند و باری و گناه جوانان فراهم شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: نباید طوری سخن بگوییم که جوانان جرأت بر گناه پیدا کنند و از طرفی نیز به گونه‌ای سخن نگوییم که آنها نا امید شوند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه خطبا و سخنرانان به آیات و روایات تأکید کرد و ابراز داشت: برخی در سخنان خود از همه چیز می‌گویند به جز قرآن.

وی با بیان این‌که علمای دین جانشین ائمه اطهار(ع) هستند، اظهار کرد: کار علما و بزرگان دینی هدایت و راهنمایی مردم است و خداوند همه را در هر مقام و موقعیتی که هستند امتحان می‌کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که حق جاذبه دارد و خود را حفظ می کند، افزود:‌ ما باید زمینه را طوری فراهم کنیم که جوانان به سمت دین بیایند و اهل جماعت و مسجد شوند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نباید در مسائل دینی تساهل و تسامح داشته باشیم، گفت: برخی در سخنرانی‌های خود تسامح می‌کنند و به گونه‌ای سخن می‌گویند که با نظام اسلامی ما سازگاری ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =