اندیشه های امام خمینی باید در حوزه های علمیه نهادینه شود

مراسم رونمایی از کتاب آیت الله فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: برای حوزه علمیه و طلاب جوان بسیار ضروری است که امام و یاران امام را از نظر تاریخ سیاسی بشناسند و این یکی از ملاک‌ها است.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به روایت ساواک که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت:‌ نشان دادن حضور سیاسی یاران امام خمینی(ره) قبل از انقلاب از سال ۴۱ به بعد امری ضروری است.

وی با بیان این‌که ما باید سابقه تاریخ انقلاب و همراهان امام خمینی(ره) را بدانیم که از چه زمانی آغاز شده است،‌ ابراز کرد: برای حوزه علمیه و طلاب جوان بسیار ضروری است که امام و یاران امام را از نظر تاریخ سیاسی بشناسند و این یکی از ملاک‌ها است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: بصیر قبل از انقلاب کسانی هستند که همراه امام بودند و فکر امام را فهیمدند و با تمام وجود به میدان آمدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که عظمت امام بسیار بالا است و قابل ذکر نیست، اظهار کرد: یکی از بزرگان می‌گفت زمانی که امام خمینی(ره) فریاد مبارزه را سر دادند کسانی می‌‌گفتند در حوزه نمی‌شود با آقای خمینی مقابله کرد چون کسانی همچون آیت‌الله فاضل لنکرانی اطراف ایشان هستند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی یکی از عنایات خدا به امام خمینی(ره) را تربیت شاگردانی همراه ایشان دانست و افزود: امام شاگردانی را تربیت کردند که مانند کوه کنار ایشان بودند و از روش سیاسی و فکری امام دفاع می‌کردند.

وی بر ضرورت شناخت طلاب از بزرگان حوزه تأکید کرد و گفت: حوزه‌ها باید کتاب حضرت آیت‌آلله فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک را به خوبی مطالعه کنند و جزئیات تاریخ اطلاع پیدا کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که بیت حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی همیشه در مبارزات نقش داشته است،‌ خاطرنشان کرد: در نامه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله بروجردی به نخست وزیر وقت نوشته شد و به امضای بزرگانی همچون امام خمینی رسید یکی از امضا کنندگان جد ما بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از بدو شروع قیام امام خمینی(ره) از آبان ۴۱ مرحوم جد و والد ما در شروع مبارزات اعلامیه‌هایی صادر کردند که در تاریخ ثبت است و یکی از افتخارات بیت ما ارتباط با امام خمینی(ره) ‌است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: امیداورم افکار امام خمینی(ره) در حوزه‌های علمیه زنده تر، پویا تر و عمیق تر شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 9